Knjižnično-informacijskega in založniškega centra MORS (Vojkova 55a, Ljubljana)
od 12. novembra 2021 do 28. januarja 2022.
O avtorici
Alma Lovrenčič, rojena leta 1997, prihaja iz generacije mlajših umetnikov. Ta serija slik in fotografij predstavlja avtoričin povzetek študija na Akademiji za likovno umetnost v Benetkah (Accademia di Belle Arti di Venezia), ki jo je obiskovala od leta 2016 do 2021. Zajema dela, ki so nastala med letoma 2019 in 2020. Avtorica se je v teh letih študija ukvarjala predvsem s tematiko vode, s čimer je letos tudi uspešno zaključila svoj študij in diplomirala z istoimensko diplomsko nalogo A.C.Q.U.A. (Voda). V svojih delih razmišlja o neizogibnem pomenu vode, ki je pomemben del vsega okoli nas. Voda, ki je tako rekoč sinonim za življenje, brez katere si resnično ne moremo predstavljati našega obstoja, predstavlja na nek način tudi rojstvo avtoričinega ustvarjanja, ki je navdihnilo tudi njena kasnejša dela.
Njen opus je razdeljen na dva dela, in sicer na slikarskega in fotografskega, v katerem predstavlja serije fotografij, ki na svojstven način dopolnjujejo tovrstno tematiko. Ob tem ves čas razmišlja tudi o abstraktni umetnosti, ki je bila ključen del njenega študija na Akademiji za likovno umetnost v Benetkah, kar se odraža tako na platnu kot na fotografijah.
O razstavi
Slikarski del na nek način predstavlja živo naravo, fotografski pa neživo, vendar mu voda vdihne življenje. Slikarski del temelji na bazi raziskovanja raznovrstnih naravnih oblik, ki se nahajajo tako v človeškem telesu (žile, živčni končiči, ipd.) kot tudi v naravi (veje, korenine, cvet, ipd.), kjer je močno čutiti prisotnost vode.
Fotografije pa predstavljajo neživi del narave. V objektiv je ujet nek segment naključnega večjega objekta, ki ga je voda tako obdelala, da mu je vtisnila pečat nove oblike in vsebine. S tem, ko je avtorica ta majhen delec povsem od blizu ujela v objektiv, mu je vdihnila novo življenje, saj mu je na tak način dodelila novo vlogo. Gledano iz celostne perspektive, tako ujeti segmenti zdaj predstavljajo nekaj popolnoma drugega in odpirajo nek povsem nov svet.
Tukaj pa preidemo na avtoričino razmišljanje o abstraktni umetnosti, do katerega jo je pripeljalo slikarsko in fotografsko raziskovanje. Kar jo je najbolj zanimalo, je »detajl«, na podlagi česar je začela razvijati svoje razmišljanje o abstraktni umetnosti. Namreč, ko se približamo nekemu majhnemu delcu, ki ga navadno ne vidimo, začnemo odkrivati popolnoma nov svet - nove oblike, razmerja in barve, ki jih prej nismo opazili. Avtoričine slike in fotografije tako delujejo kot nek nov svet, ki pa je v bistvu le izvzet detajl neke celote. In prav tukaj je srčika njenega ustvarjanja, »Micro world in macro view«, mikro svet v makro pogledu.
V svojih delih ne želi govoriti o vodi v dobesednem pomenu, temveč predvsem o različnih vidikih njene pomembnosti. Je vir življenja in vsega, kar je, zato je lahko tudi naša velika učiteljica.
Beneški trojček, slika 1, olje na platnu, 50x60
Benetke, 2019
Beneški trojček, slika 2, olje na platnu, 40x60
Benetke, 2019
Beneški trojček, slika 3, olje na platnu, 40x50
Benetke, 2019
Drugi svet, olje na platnu, 59x100
Benetke, 2019
Notranjost, olje na platnu, 80x100
Benetke, 2019
Otrok brez mame, olje na platnu, 70x100
Slovenska Bistrica, 2019
ž
Segment beneškega žleba, fotografija
Benetke, 2019
Segment beneškega polkna, fotografija
Benetke, 2019
Segment beneškega zidu, fotografija
Benetke, 2019
Razstava bo na ogled do 28. januarja 2022.