Title | Nadzor gibanja in prometa ter postavitev kontrolne točke na operacijah kriznega odzivanja : zaključna naloga |
---|
Osnovni podatki o gradivu | Authors: | Močnik, Marko (Author) Vovk, Slavko (Mentor) More about this mentor... | Language: | Slovenian | Work type: | Specialist thesis | Organization: | ŠČ - Officer Candidate School | Keywords: | operacije kriznega odzivanja, kontrolne točke, nadzor gibanja, nadzor prometa | UDC: | 355.356/.357:656.072.5 | COBISS_ID: | 4673742 | Statistika: | 9717 ogledov; 126 prenosov | Categories: | Document is not linked to any category. |
---|
Files: | SPEC_Mocnik_Marko_i2012.pdf (519,77 KB)
|
---|
Abstract: | Kontrolna točka je osnovni način nadzora nad premiki in prometom na območju delovanja varnostnih sil na operacijah kriznega odzivanja. Poleg tega najdemov literaturi še izraza nadzorna točka (NT) in cestna blokada. V tej nalogi, kakor tudi v realnosti je večkrat zabrisana meja med različnimi vrstami nadzora, Saj se nadzorna točka v osnovi postavlja na enak oziroma podoben način kot ostali navedeni obliki nadzora, bolje rečeno, razlika pa se pojavi pri samem načinu dela, ki je odvisen od samih pooblastil in navodil. Obspremembi pooblastil in navodil za delo, pa se lahko ena oblika nadzora preoblikuje v drugo brez večjih organizacijskih težav. Glede na način postavitve, delo na KT ter sam namen postavitve poznamo več osnovnih oblik KT: Premična, reakcijska, zasedna in stacionarna KT. Ker pa tihotapci iščejo vedno nove načine, kako zaobiti točke nadzora so se tudi varnostne sile prisiljene posluževati novejših tehnik za preprečevanje tihotapstva in zagotavljanja miru na območju mednarodnih operacij in misij. Kakor vsaka druga naloga mora tudi KT biti pred izvedbo skrbno načrtovana saj lahko le na takšen način pričakujemo uspeh ter varnost naših sil, ki je prvotnega pomena. Nalogo načrtujemo po METT-TC metodi. Po kateri v naprej preučimo nalogo, sovražnika, lastne sile in zmožnosti, zemljišče, čas in civilno okolje. Načrtovanje nam omogoči hitrejšo in lažjo postavitev KT. Že v naprej je določeno, kakšno vrsto KT bomo postavljali ter s tem tudi elemente ter mesto za njihovo postavitev. Osnovni elementi KT so: Glavni objekt (poveljniško mesto in administrativni prostor), ovire za upočasnjevanje in zaustavljanje vozil (španski jezdeci, sodi napolnjeni s peskom, betonski bloki, jež stinger), kovinska zapornica (za vstopno in izstopno stran ter težka zapornica neposredno pred vstopom v območje pregledovanja), mesto za pregled vozil, zaklonilniki za vozila in osebje, zaklonilniki za kontrolirane osebe, prometni znaki (znak STOP, znak z napisom organa ''VOJAŠKA POLICIJA'' ali ''SFOR'', opozorilne table ...), bodeča žica za zavarovanje KT, betonski bloki za zavarovanje hiše pred eksplozijo. KT se postavljajo z namenom nadzora gibanja in prometa na komunikacijah različnih vrst. Na KT poteka opazovanje, kontrola in pregled vozil ter osebja, ki prečkajo mesto postavitve KT. Enota, ki opravlja delo na KT mora biti usposobljena za delo v različnih kriznih situacijah, prepoznati mora potencialne grožnje oz. nevarnosti za mir na območju delovanja mirovnih sil in poznati postopke ter pravila delovnih nalog na območju varovanja. Tihotapci se vedno znova prilagodijo načinu dela na KT, zato bo potrebno, kakor v preteklosti, razvijati novejše postopke in uporabljati modernejšo tehniko za uspešno preprečevanje tihotapstva ter zagotavljanja mira na območju mednarodnih misij in operacij. |
Citiranje gradiva
|
|
---|
Metadata | |
---|