Our website uses cookies. For some of them we need your consent. Edit consent...

Zapri

MoD Library and Information System

Digitalna knjižnica

TitleStaff rides in professional military education : fusing history, the modern battlefield, and the battlefield of the future
Osnovni podatki o gradivu
Authors:Weissmann, Mikael (Author)
Björkqvist, Jonas (Author)
Language:EnglishWork type:UnknownTipology:1.01 - Original Scientific ArticleOrganization:MORS - MORS publicationsKeywords:staff rides, war games, professional military education, battlefield studyUDC:355.5:355.092.1article ISSN:2463-9575COBISS_ID:227795971Link is opened in a new windowStatistika: 604 ogledov; 1 prenosovCategories:Document is not linked to any category.
Files:.pdf RAZ_Weissmann_Mikael_i2024.pdf (597,04 KB)
Abstract:This article underscores the vital role of staff rides in professional military education (PME), highlighting their ability to bridge historical military events and the contemporary challenges faced by military leaders. It introduces a hybrid staff ride model which merges historical studies with the practical demands of modern warfare, effectively bridging the gap between past analyses and present-day relevance. The article offers detailed guidance on planning staff rides, including the integration of war games, to create a unified learning experience. It presents an ideal pedagogical planning model to ensure the learning objectives align with the activities, and offers different models for field studies. These insights advance staff rides as crucial tools in PME, ensuring their continued relevance in preparing leaders for current and future challenges.
Citiranje gradiva
Secondary language
Language:SlovenianTitle:Vojaško študijsko potovanje v poklicnem vojaškem izobraževanjuAbstract:Članek preučuje ključno vlogo vojaških študijskih potovanj v poklicnem vojaškem izobraževanju in izpostavlja njihovo sposobnost povezovanja zgodovinskih vojaških dogodkov in sodobnih izzivov, s katerimi se soočajo vojaški voditelji. Predstavljen je hibridni model vojaških študijskih potovanj, ki združuje zgodovinske študije s praktičnimi zahtevami sodobnega vojskovanja, s čimer učinkovito premošča vrzel med preteklimi analizami in sodobnim pomenom. Članek ponuja podrobne smernice za načrtovanje vojaških študijskih potovanj, vključno z vključitvijo vojnih iger, da bi ustvarili enotno učno izkušnjo. Predstavljen je idealen model pedagoškega načrtovanja, ki zagotavlja, da so učni cilji usklajeni z dejavnostmi, in ponuja različne modele za študij na terenu. Ta spoznanja spodbujajo službene vožnje kot ključno orodje v poklicnem vojaškem izobraževanju in zagotavljajo njihovo nadaljnjo pomembnost pri pripravi voditeljev na sedanje in prihodnje izzive.Keywords:vojaška študijska potovanja, vojne igre, profesionalno vojaško izobraževanje, študij bojišča, vojaška študijska pot