Naša spletna stran uporablja piškotke. Za nekatere potrebujemo vašo privolitev. Uredi privolitev...
Republika Slovenija Ministrstvo za obrambo Knjižnično-informacijski in založniški center Vojkova cesta 55 1000 Ljubljana T: +386 (0)1 471 25 32 F: 01 431 82 83 E: kic@mors.si
Opis: S popolnjevanjem določenih dolžnosti v strukturi zavezništva, pripadniki SV uresničujejo cilje integracije, zagotavljajo uveljavljanje nacionalnega interesa in pridobivajo znanja in sposobnosti ter izkušnje pomembne za nacionalne potrebe in njihov profesionalni razvoj. Mirnodobna struktura Slovenske vojske v tujini združuje pripadnike SV na mirnodobnih dolžnostih v tujini: v vojaških predstavništvih, Natovi poveljniški strukturi in strukturi sil, ustanovah ter zavodih, mednarodnih organizacijah in organih ter večnacionalnih poveljstvih oziroma štabih. Organiziranje in delovanje mirnodobne strukture Slovenske vojske v tujini ima izhodišča v nacionalnih dokumentih in predpisih RS, sklenjenih mednarodnih sporazumih, sklepih vlade RS in aktih vodenja in poveljevanja. Pripadniki SV, napoteni v mirnodobno strukturo Slovenske vojske v tujini, se soočajo z različnimi izzivi, ki se dotikajo tako njih osebno, njihovega življenja in dela, kot tudi življenja celotne družine, soočene bodisi z ločitvijo od pomembnega člana, bodisi s selitvijo v novo, povsem tuje okolje. Kljub temu, da je sistem, ki podpira popolnjevanje dolžnosti v tujini vzpostavljen, ga je potrebno tudi v prihodnje neprestano spremljati, analizirati ter ga nadgrajevati, da bo postal še bolj učinkovit. Najdeno v: ključnih besedahPovzetek najdenega: ... zunanja politika Republike Slovenije, vojaška diplomacija, mirnodobna struktura...Ključne besede: zunanja politika Republike Slovenije, vojaška diplomacija, mirnodobna struktura Slovenske vojske v tujini, mednarodna vojaška dolžnost, napotitev, mandatObjavljeno: 08.10.2012; Ogledov: 9166; Prenosov: 576 Polno besedilo (5,40 MB)
Opis: V tem magistrskem delu opisujem vlogo obrambne diplomacije pri zagotavljanju varnosti držav in njen vpliv na oblikovanje nacionalnovarnostnega sistema. V začetnem delu sem opredelil pojme in načine zagotavljanja varnosti držav, na podlagi katerih sem analiziral in pozneje primerjal uspešnost delovanja obrambne diplomacije majhnih držav, med katere spadajo tudi Makedonija, Slovenija in Švica. Vse tri države so po padcu berlinskega zidu in z osamosvojitvijo (RM in RS) razvile nov koncept obrambne diplomacije, ki je obsegal programe obrambnega sodelovanja, nadzor nad oborožitvijo, spodbujanje reform v vojskah ter dejavnosti za krepitev medsebojnega zaupanja. Zanimivo obliko obrambne diplomatske dejavnosti je leta 1994 ponudil Nato s programom Partnerstvo za mir (pozneje tudi z drugimi programi in pobudami), da bi vzpostavil politično, obrambno in vojaško partnersko sodelovanje. Makedonija, Slovenija in Švica so se odločile pristopiti k PzM zaradi gradnje povezljivosti oboroženih sil držav partneric in uresničevanja njihovih zunanjepolitičnih strategij, med katerimi je zagotavljanje varnosti najpomembnejši cilj. Makedonija in Slovenija sta izbrali članstvo v Natu kot strategijo zagotavljanja varnosti, medtem ko se je Švica osredotočila samo na sodelovanje z Natom, da bi ohranila svojo nevtralnost. Skupno vsem trem državam je tudi to, da njihova obrambna diplomacija obsega mirnodobno sodelovanje in uporabo ministrstva za obrambo kot orodja zunanje in varnostne politike z nalogo strateškega delovanja pri zmanjševanju možnosti konfliktov, podpiranja demokratičnih civilno-vojaških odnosov, podpore drugim državam pri razvoju zmogljivosti za operacije ohranjanja miru itn.Najdeno v: ključnih besedahPovzetek najdenega: ...obrambna diplomacija, nacionalnovarnostni sistem, varnost, varnostna politika, zunanja politika, sodelovanje, mir, mednarodne organizacije, Nato...Ključne besede: obrambna diplomacija, nacionalnovarnostni sistem, varnost, varnostna politika, zunanja politika, sodelovanje, mir, mednarodne organizacije, NatoObjavljeno: 10.10.2012; Ogledov: 9582; Prenosov: 99 Polno besedilo (704,42 KB)
Opis: Pehota velja za najpomembnejši rod vojske. Tako je bilo tudi v preteklosti. Čeprav je pehota izgubila na vrednosti v različnih obdobjih, noben rod vojske ni mogel izpeljati naloge brez prisostvovanja pehote. Ta naloga se posveča razvoju pehotne taktike skozi zgodovino. Pregledala bo rimsko vojsko, Prvo in Drugo svetovno vojno, nastanek teritorialne obrambe, in današnji vojni v Iraku in Afganistanu. V teh zgodovinskih primerih bo poiskala zakaj se je pehotna taktika spreminjala in kako. Predpostavka je, da se je taktika spreminjala zaradi notranjih razmer v državi, zunanjih dejavnikov in zaradi tehnologije. Te tri dejavnike bo poskušala povezati s spremembo taktike v prej omenjenih obdobjih. Nato bo poskušala ugotoviti podobnosti v smernicah razvoja pehotne taktike. V zadnjem delu pa bo z analizo sedanjih in prihodnjih razmer poskušala ugotoviti trende razvoja v prihodnosti in s tem tudi povezati kakšno usposabljanje bi morala imeti pehota v slovenski vojski, da bi bila v teku s časom.Najdeno v: ključnih besedahPovzetek najdenega: ...svetovna vojna, druga svetovna vojna, Irak, Afganistan, zunanja politika, notranja politika, tehnologija, taktica...Ključne besede: pehota, rimska vojska, prva svetovna vojna, druga svetovna vojna, Irak, Afganistan, zunanja politika, notranja politika, tehnologija, takticaObjavljeno: 07.03.2013; Ogledov: 8775; Prenosov: 188 Polno besedilo (385,10 KB)
Najdeno v: ključnih besedahPovzetek najdenega: ... zunanja politika, elektronske knjige, Slovenija, obrambna politika, narodnostno...Ključne besede: zunanja politika, elektronske knjige, Slovenija, obrambna politika, narodnostno vprašanje, narodni simboliObjavljeno: 06.11.2023; Ogledov: 155; Prenosov: 26 Polno besedilo (2,38 MB)