Naša spletna stran uporablja piškotke. Za nekatere potrebujemo vašo privolitev. Uredi privolitev...

Zapri

Knjižnično-informacijski in založniški center

Digitalna knjižnica

* po starem in bolonjskem študiju
Ponastavi

Rezultati iskanja

Rezultati 1 - 10 od 22
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
Mednarodni vidiki zagotavljanja varnosti pomorskega prometa : študija primera akvatorija Republike Slovenije
Boris Geršak, 2008

Opis: Mednarodno okolje se je v preteklih letih dramatično spremenilo. Grožnjam današnjega časa se tudi na prostranstvih morij in oceanov ni več mogoče zoperstavljati samostojno, oziroma si ga zamišljati brez skupnega sodelovanja. Gre za potrebo po učinkoviti mednarodni povezljivosti, ki bo v skupni sinergiji omogočila zagotavljanje ustrezne globalne varnosti na morju. Dejstvo je, da je več kot 90 odstotkov vse trgovine povezane z morjem. Nesoglasja v mednarodnih odnosih, moten pomorski promet ter prekinitev komunikacijskih in informacijskih sistemov lahko ima negativne posledice na nacionalna gospodarstva in razvoj. Za Slovenijo je to še toliko bolj pomembno saj je luka Koper edino slovensko pristanišče.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...ta, nacionalni prometno-varnostni podsistem, regionalne iniciative, medresorsko sodelovanje, koordinacija služb na morju...
Ključne besede: pomorski promet, varnost pomorskega prometa, nacionalni prometno-varnostni podsistem, regionalne iniciative, medresorsko sodelovanje, koordinacija služb na morju
Objavljeno: 11.11.2011; Ogledov: 9072; Prenosov: 257
.pdf Polno besedilo (624,40 KB)

4.
Nato in Rusija : zaključna naloga
Matjaž Koštrun, 2011

Opis: Naloga predstavlja odnose med Natom in Rusijo s poudarkom na izgradnji obrambne-ga ščita. Partnerstvo je strateškega pomena v luči krepitve skupne varnostne politike v sedanjem času. Po razpadu Sovjetske zveze in po padcu berlinskega zidu, tradicionalnih nasprotnikov ni bilo več. Posledica tega dejanja je bila vzpostavitev novega globalnega geostrateškega položaja. Obuditev ideje o protijedrski obrambi v Evropi je povzročilo zaostrovanje odnosov, predvsem na ruski strani. Po letu 2002, s Svetom Nata in Rusije, so bili vzpostavljeni novi mehanizmi in postopki za sodelovanje. Kot ključno področje praktičnega sodelovanja Sve-ta Nata in Rusije je opredeljen boj protiterorizmu. Danes se Nato sooča s precej drugač-nimi izzivi kot v preteklosti in se mora tako ukvarjati z novo nastalimi grožnjami kot z novo nastalimi oblikami odzivanje nanje, med katere spada tudi protiraketna obrambav Evropi. Rusija je nasprotovala izgradnji protiraketnega (obrambnega) ščita, ker je v tem videla ogrožanje svoje nacionalne varnosti ter širjenje Nata na vzhod. Obrambni ščit naj bi predstavljal obrambo pred morebitnim raketnim napadom "nevar-nih" držav (Severna Koreja, Iran .).
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...bili vzpostavljeni novi mehanizmi in postopki za sodelovanje. Kot ključno področje praktičnega sodelovanja Sve-ta Nata...
Ključne besede: Nato, Ruska federacija, obrambni ščit, sodelovanje Nato-Rusija
Objavljeno: 26.04.2012; Ogledov: 11275; Prenosov: 106
.pdf Polno besedilo (603,85 KB)

5.
Sodelovanje Slovenske vojske in policije v Sloveniji : zaključna naloga
Boštjan Kopše, 2010

Opis: Danes je nacionalno in mednarodno varnostno okolje postavljeno pred velike izzive. Pojav novih virov ogrožanja, je pred organe nacionalno varnostnih sistemov in mednarodnih organizacij postavilo zahteve po drugačni organiziranosti in opredelitvi novih nalog ter pristojnosti. Nacionalno varnost je mogoče zagotavljati predvsem z uspešno kombinacijo različnih sistemov in dejavnosti, tako na nacionalni kot tudi na nadnacionalni ravni. Zaradi novih oblik ogrožanja, s katerimi se danes sooča mednarodna skupnost, države vse intenzivneje sodelujejo pri zagotavljanju lastne in posledično kolektivne varnosti v okviru mednarodnih organizacij. V zaključni nalogi bom predstavil sodelovanje Slovenske vojske in Policije. Ocenjujem, da je v Sloveniji razmejitev med Slovensko vojsko in Policijo še vedno, saj zastavlja mejo med notranjo in zunanjo varnostjo, kar predstavlja bistven problem v sodobni državi. Povezovanje je potrebno saj so teroristične aktivnosti in kriminalna dejanja vse pogostejši pojav in če omenim še vse večje število naravnih nesreč, govorimo že o resnem problemu, ki ga je potrebno reševat s sodelovanjem. V zaključni nalogi bom tudi navedel področja in primere sodelovanje med Slovensko vojsko in Policijo. Ker ima Republika Slovenija omejene kadrovske, finančne in druge možnosti, je za učinkovito delovanje na področju boja proti terorizmu bistvenega pomena doseganje usklajenih ukrepov med vsemi subjekti nacionalno varnostnega sistema. Predstavil bom dobre prakse sodelovanja v preteklosti in smernice ter neizkoriščene možnosti. Kot cilj naloge sem si zadal, da spoznam področja sodelovanja med Slovensko vojskoin Policijo do te mere, ki omogoča spoznati trende krepitve sodelovanja v prihajajočih letih. Sodelovanje je na obveščevalnih področjih ter o pretoku informacij v realnem času je v zadnjih letih močno napredovalo. In je dober pokazatelj nujnosti sodelovanja med notranje-varnostnim in zunanje-varnostnim sistemom.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: sodelovanje, terorizem, nemiri, varnost, blaginja, Slovenska vojska, policija
Objavljeno: 10.04.2012; Ogledov: 11573; Prenosov: 748
.pdf Polno besedilo (805,67 KB)

6.
7.
8.
Podpora države gostiteljice v republiki Sloveniji : magistrska naloga
Teodora Žabkar, 2011

Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...Slovenska vojska, Nato, logistika, mednarodno sodelovanje, država gostiteljica, podpora...
Ključne besede: Slovenska vojska, Nato, logistika, mednarodno sodelovanje, država gostiteljica, podpora
Objavljeno: 20.04.2012; Ogledov: 9020; Prenosov: 55
URL Polno besedilo (0,00 KB)

9.
Civilno-vojaško sodelovanje v Slovenski vojski (krepitev vloge in pomena)
Andreja Kapušin, 2009

Opis: Sodelovanje Slovenske vojske in njene predhodnice Teritorialne obrambe s civilno družbo ima v Sloveniji dolgo tradicijo. Spremenjene družbene razmere, tako v politiki, družbi, odnosih med državljani, kakor tudi spremenjena vloga in naloge vojske, profesionalizacija, prehod na poklicne oborožene sile imajo velik vpliv na spremenjen odnos civilne družbe do vojske. Zato sta se spremenila tudi vloga in pomen civilno-vojaškega sodelovanja. S profesionalizacijo se povečuje nevarnost odtujitve vojske iz civilnega okolja, zato mora vojska s pomočjo civilno-vojaškega sodelovanja nenehno graditi spoštovanje, zaupanje in dobre medsebojne odnose v slehernem delu Republike Slovenije. Slovenski vojski pa mora to sodelovanje prinašati prepoznavnost in promocijo v družbi, tako vojaške institucije, kot vojaškega poklica, nekoč tako spoštovanega in cenjenega v sleherni družbi. Slovenska vojska ne sme zaspati na lovorikah zelo visokega zaupanja ljudi v vojaško institucijo, ampak mora nadaljevati aktivnosti na vseh področjih. Posebno pozornost mora poleg zastavljenih nalog posvetiti tudi kontinuiranemu razvoju civilno-vojaškega sodelovanja.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: civilno-vojaško sodelovanje, CIMIC, promocija, civilna družba, recipročnost, Slovenska vojska
Objavljeno: 07.05.2012; Ogledov: 9262; Prenosov: 59
.pdf Polno besedilo (2,85 MB)

10.
Obrambna diplomacija kot sredstvo zagotavljanja varnosti : primer Republike Makedonije
Florim Aziri, 2012

Opis: V tem magistrskem delu opisujem vlogo obrambne diplomacije pri zagotavljanju varnosti držav in njen vpliv na oblikovanje nacionalnovarnostnega sistema. V začetnem delu sem opredelil pojme in načine zagotavljanja varnosti držav, na podlagi katerih sem analiziral in pozneje primerjal uspešnost delovanja obrambne diplomacije majhnih držav, med katere spadajo tudi Makedonija, Slovenija in Švica. Vse tri države so po padcu berlinskega zidu in z osamosvojitvijo (RM in RS) razvile nov koncept obrambne diplomacije, ki je obsegal programe obrambnega sodelovanja, nadzor nad oborožitvijo, spodbujanje reform v vojskah ter dejavnosti za krepitev medsebojnega zaupanja. Zanimivo obliko obrambne diplomatske dejavnosti je leta 1994 ponudil Nato s programom Partnerstvo za mir (pozneje tudi z drugimi programi in pobudami), da bi vzpostavil politično, obrambno in vojaško partnersko sodelovanje. Makedonija, Slovenija in Švica so se odločile pristopiti k PzM zaradi gradnje povezljivosti oboroženih sil držav partneric in uresničevanja njihovih zunanjepolitičnih strategij, med katerimi je zagotavljanje varnosti najpomembnejši cilj. Makedonija in Slovenija sta izbrali članstvo v Natu kot strategijo zagotavljanja varnosti, medtem ko se je Švica osredotočila samo na sodelovanje z Natom, da bi ohranila svojo nevtralnost. Skupno vsem trem državam je tudi to, da njihova obrambna diplomacija obsega mirnodobno sodelovanje in uporabo ministrstva za obrambo kot orodja zunanje in varnostne politike z nalogo strateškega delovanja pri zmanjševanju možnosti konfliktov, podpiranja demokratičnih civilno-vojaških odnosov, podpore drugim državam pri razvoju zmogljivosti za operacije ohranjanja miru itn.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...bi vzpostavil politično, obrambno in vojaško partnersko sodelovanje. Makedonija, Slovenija in Švica so se odločile...
Ključne besede: obrambna diplomacija, nacionalnovarnostni sistem, varnost, varnostna politika, zunanja politika, sodelovanje, mir, mednarodne organizacije, Nato
Objavljeno: 10.10.2012; Ogledov: 11281; Prenosov: 107
.pdf Polno besedilo (704,42 KB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh