Naša spletna stran uporablja piškotke. Za nekatere potrebujemo vašo privolitev. Uredi privolitev...
Republika Slovenija Ministrstvo za obrambo Knjižnično-informacijski in založniški center Vojkova cesta 55 1000 Ljubljana T: +386 (0)1 471 25 32 F: 01 431 82 83 E: kic@mors.si
Opis: Morje predstavlja odprto okno v svet. Je arterija gospodarstva, saj zagotavljazanesljivo in varno oskrbo s surovinami, prosto menjavo blaga ter relativno varno oskrbovalno pot. Več kot 80 odstotkov mednarodnega transporta in trgovine poteka po morju in ogrožanje varnosti plovbe s strani somalijskih piratov posledično pomeni ogrožanje svetovne gospodarske situacije, saj povišane cene plovbe neposredno vplivajo na povišanje cen nafte, ostalih materialnih dobrin in posledično na gospodarstvo. V boj proti piratstvu so se v zadnjih letih aktivno vključile mednarodne organizacije, predvsem Generalna skupščina Združenih narodov, Nato in Evropska unija. Slednja je za boj proti somalijskim piratom organizirala prvo skupno pomorsko vojaško operacijo z imenom Atalanta. Mednarodna skupnost ima pri reševanju problema piratstva na voljo vsa pravna in materialna sredstva, vendar brez odločnega angažiranja ne bo mogoče trajnostno zagotoviti miru in stabilnosti na tem področju.Najdeno v: ključnih besedahPovzetek najdenega: ...somalijski pirati, ladja, varnost, stroški, mednarodne operacije...Ključne besede: somalijski pirati, ladja, varnost, stroški, mednarodne operacijeObjavljeno: 26.02.2013; Ogledov: 9036; Prenosov: 194 Polno besedilo (847,45 KB)
Opis: V diplomskem delu smo obravnavali večnamensko ladjo Triglav 11, ki je last Slovenske vojske in 430. mornariškega diviziona in je namenjena patruljiranju ter zaščiti slovenske obale. Cilj je bil analiza energijskih tokov na ladji v različnih obratovalnih režimih. Popis energijskih tokov smo izvajali z meritvami na ladji, ko je bilo to mogoče, druge podatke smo dobili preko podatkovnih vmesnikov, nekaj pa smo jih morali oceniti. Določili smo največje porabnike energije, popisali tri delovne režime, ki so najbolj pogosti ter jih med seboj primerjali. Prvi stacionarni otočni režim je bil na privezu, kjer smo za proizvodnjo električne energije za porabnike uporabili dizelski agregat in porabili 5.077 kWh energije v obliki goriva. Drugi režim je bil prav tako na privezu, ko je ladja priključena na distribucijsko omrežje, kjer smo porabili 944,04 kWh električne energije. Tretji režim je bil merjen med plovbo, kjer smo poleg dizelskega agregata uporabljali tudi pogonske motorje. Ugotovljeno je bilo, da je v primeru plovbe ekstremen porabnik pogonski motor, ki je porabil 76160 kWh energije v obliki dizelskega goriva, sledijo pa mu dizelski agregat, ki je porabil 5.585 kWh. Skupna porabljena električna energija je znašala 971,33 kWh v 24 urah, kar je predstavljalo časovno naš delovni cikel.Najdeno v: ključnih besedahPovzetek najdenega: ...bil prav tako na privezu, ko je ladja priključena na distribucijsko omrežje, kjer smo porabili...Ključne besede: diplomske naloge, večnamenska ladja, otočni energetski sistem, energijske bilance, obratovalni režimi, mornaricaObjavljeno: 22.08.2016; Ogledov: 7700; Prenosov: 94 Polno besedilo (2,28 MB)
Opis: Morje je neizčrpen vir soli, mineralov in kovin, vir hrane, najcenejši način komunikacije med narodi in ena najstarejših prometnih poti, zato človek že od davnin izkorišča njegove sadove. Pomorski promet se nenehno povečuje in je najbolj ekonomična izbira transportne poti za razsute tovore, naftne derivate, rude, žit, lesa in kontejnerskega prevoza blaga. Rast mednarodne trgovine je pogojevala vse večji razvoj trgovske mornarice. V sodobnem času se morja aktivno uporabljajo tudi za pridobivanje električne energije. Zaloge surove nafte na morskem dnu so še vedno bogate, zato se je izkoriščanje nafte in utekočinjenega naftnega plina drastično razmahnilo. Vendar, morje skriva tudi svoje temne plati. Vojne, sodobno piratstvo, tihotapljenje ljudi, orožja, nafte, droge, trgovina z redkimi, zaščitenimi živalskimi vrstami, so nelegalna kazniva dejanja, ki ogrožajo svetovno gospodarstvo in spodkopavajo varnost na pomorskih poteh. Če svetovno gospodarstvo želi še naprej uživati koristi "modrega zlata" ter zagotoviti trajnostni mir in varnost plovnih pomorskih poti, jih je treba zaščititi z vsemi pravnimi sredstvi, tudi z uporabo zmogljivosti vojaških pomorskih enot.Najdeno v: ključnih besedahKljučne besede: tihotapstvo, migranti, pomorstvo, pomorska operacija, vojaška ladjaObjavljeno: 30.08.2021; Ogledov: 3919; Prenosov: 53 Polno besedilo (1,28 MB)