Naša spletna stran uporablja piškotke. Za nekatere potrebujemo vašo privolitev. Uredi privolitev...

Knjižnično-informacijski in založniški center

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice
  • (Pomoč)
  • A-
  • A+
  • English (UK)
  • Slovenščina

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
Vrsta gradiva: * po starem in bolonjskem študiju
Jezik:
Išči po:
Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Asanacija bojišča : zaključna naloga
Gregor Tkalec, 2008

Opis: Pod pojmom asanacija bojišča razumemo aktivnosti in ukrepe, ki zajemajo iskanje in zbiranje človeških in živalskih trupel ter njihov pokop ali sežig, čiščenje bojišča od vsega, kar je lahko nevarno za zdravje ljudi in živali. Pri tem izvajamo preventivo pred okužbami ljudi in živali tako, da preprečujemo onesnaževanje vode, hrane, zemljišča in zraka. Izvajanje predpisov asanacije pa ne vključuje samo higiensko – tehničnih vprašanj, preprečiti izvor okužbe, ampak se v ospredje predvsem postavi splošna moralno – humanitarna načela ljudi in spoštovanje do mrtvih in skrb za njihove družine. Slovenska vojska je sprejela SVS Stanag 2070(4) z naslovom Pokopi v kriznih razmerah, v katerem predpisuje standardizirane postopke v primeru pokopa umrlih iz NATO držav, za umrle nasprotnikovih sil in po potrebi za civilno prebivalstvo. S standardom je predpisana odgovornost za izvedbo naloge, opredeljuje vrsto pokopov, postopke izvedbe pokopov, predpisano dokumentacijo ter ravnanje z osebnimi predmeti umrlih. V nalogi sem predstavil tudi izvajanje Mrliško pregledne službe v Republiki Sloveniji, ki jo ureja Pravilnik o pogojih in načinu opravljanja mrliško pregledne službe.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...bojišča, človeška trupla, živalska trupla, pokop, sežig, krizne razmere, mrliško pregledna služba...
Ključne besede: Slovenska vojska, logistika, asanacija bojišča, človeška trupla, živalska trupla, pokop, sežig, krizne razmere, mrliško pregledna služba
Objavljeno: 03.07.2012; Ogledov: 8631; Prenosov: 145
.pdf Polno besedilo (506,92 KB)

2.
Pomen vključevanja vidika spola v Slovenski vojski
Maja Babnik Smrekar, 2021

Opis: Sodobni asimetrični, hibridni in kibernetski varnostni izzivi s pogostejšimi in obsežnejšimi množičnimi migracijami, mednarodnim terorizmom, organiziranim kriminalom in epidemijami, terjajo od nastajajočih nepredvidljivih okoliščin, da postaja vrednotenje pomena vključevanja vidika spola kot tudi spoštovanja in enakih priložnosti za oba spola nujnost, ki pripomore k učinkovitosti sil Slovenske vojske in njenih zmogljivosti za učinkovitejše spoprijemanje s sodobnimi varnostnimi izzivi. Ti namreč predstavljajo širok spekter kompleksnih situacij v katerih sposobnosti in veščine obeh spolov ne smejo biti prezrte. Zaključna naloga usmerja razmišljanje k vključevanju vidika spola v delovne procese in krizne razmere, za doseganje višje ravni odzivnosti, usposobljenosti, učinkovitosti in povezljivosti sil, ki bodo v prihodnosti krepile sodelovanje Slovenske vojske z vojaškimi zavezništvi ter vključevanjem v mednarodne operacije in misije ter odzivne sile NATO in EU. Na ta način Slovenska vojska prispeva k varnosti v Republiki Sloveniji in v mednarodnem prostoru ter krepi svoj mednarodni ugled. V zaključni nalogi nas je zanimal pomen vključevanja vidika spola v Slovenski vojski v delovne procese in krizne razmere, zato smo ga raziskovali skozi različne dejavnike izobraževanja, vodenja in poveljevanja ter organizacijske kulture in klime, ki odnosno soustvarjajo okolje enakovredne obravnave spolov, za doseganje nacionalne kot tudi mednarodne učinkovitosti. Ugotovili smo, da uravnotežene skupine skozi prizmo vidika spola zmorejo ustvariti učinkovitejše in bolj trajnostno vzdržne rešitve delovanja. V raziskavi zaznavamo dvom anketiranih, da poveljniška struktura v SV ne integrira dovolj vidik spola v naloge poveljstev in enot, kar se odraža kot problem organizacije. Svetovalci za vidik spola tudi niso vedno vključeni v podporo in svetovanje poveljnikom, s čimer se niža učinkovitost delovanja enot. Ugotovljen delež anketiranih častnic in častnikov ne pozna svetovalca za vidik spola v enoti zadnje razporeditve, kar je apel poveljujočim kot tudi svetovalcem za vidik spola, da v enotah zaživijo. Razlogi sodelujočih v anketi, ki menijo, da na vojaških izobraževanjih in usposabljanjih niso pridobili zadostnih znanj o vidiku spola za implementacijo Agende 1325 Ženske, mir in varnost, se nagibajo k vzroku, da vidik spola še ni dovolj prepoznan v delovnih procesih SV. Pridobljene ugotovitve v nalogi, bi lahko prispevale k višjemu zavedanju vodstvene častniške strukture pri vključevanju vidika spola v Slovenski vojski, kot tudi uveljavitvi možnih sprememb, ki bi v ospredje izpostavile pomembnosti raznolikosti obeh spolov za učinkovitejše izvajanje nalog in doseganje ciljev organizacije.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...vključevanju vidika spola v delovne procese in krizne razmere, za doseganje višje ravni odzivnosti, usposobljenosti,...
Ključne besede: vidik spola, vključevanje, svetovalec, poveljnik, Slovenska vojska, Agenda 1325 Ženske, mir in varnost, mednarodne operacije in misije, krizne razmere
Objavljeno: 02.07.2021; Ogledov: 5; Prenosov: 3
Gradivo je na voljo samo prijavljenim uporabnikom!

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh
www.mo.gov.si Kolofon   | Nastavitve piškotkov Na vrh