1. |
2. |
3. |
4. Zakonske omejitve pri delovanju Slovenske vojske v primeru kompleksne krizeFranci Mogolič, 2018 Opis: Nobena država, sploh tako majhna, kot je Slovenija, si ne more privoščiti, da v sistem zaščite in reševanja (ZiR) pri obsežnih nesrečah in kompleksnih krizah ne bi vključila oboroženih sil. Ali sistem slovenske zakonodaje omogoča hitro in učinkovito izkoriščanje vseh možnih virov za zaščito in pomoč prebivalcem tako majhne države, kot je Slovenija? Ali je relativno velik potencial Slovenske vojske (SV) res pravočasno na voljo v kritičnih situacijah? To so vprašanja, ki se pojavljajo ob razmišljanjih ali ni SV doma ujeta v vojašnicah, kljub temu da bi lahko takoj in učinkovito pomagala. Kje so vzroki? Ali ni morda, sicer nujen, civilni nadzor nad oboroženimi silami uvedel pretirane omejitve, ki skozi zakonodajo legalno omejujejo čimprejšnje angažiranje in delovanje SV? S preučevanjem različnih zakonov in podzakonskih aktov ugotovimo presplošno zakonsko podlago za delovanje SV v kompleksni krizi. Ugotovili smo %tradicionalni strah% politike pred lastno vojsko in zaradi tega nekoliko pretiran civilni nadzor nad SV. Poleg težav ob finančni krizi, ki je močno zaznamovala obdobje med letoma 2010 in 2017, tudi nizka zaznava varnosti države in družbe kot vrednote žal zelo negativno vpliva na stanje SV in posledično na varnost državljanov v zvezi z naravnimi in drugimi nesrečami. Končna ugotovitev je, da preveč splošne zakonske podlage in civilni nadzor na škodo državljanov Slovenije omejujejo delovanje SV, ki bi morala biti med prvimi, ko je treba pomagati. Najdeno v: osebi Ključne besede: Slovenska vojska, kompleksna kriza, naravne nesreče, zakonske omejitve Objavljeno: 28.01.2019; Ogledov: 5914; Prenosov: 53 Polno besedilo (1,13 MB) |
5. Vloga Slovenske vojske ob pojavu kompleksne krize v republiki SlovenijiBoštjan Novak, 2018 Opis: V današnjem času so krize vedno bolj kompleksne. Če obseg krize presega odzivne zmožnosti posameznih ministrstev, vladnih služb in podsistemov sistema nacionalne varnosti, govorimo o kompleksni krizi. V nalogi sem analiziral vlogo Slovenske vojske ob pojavu kompleksne krize v Republiki Sloveniji po sprejetju dopolnitev 20. člena Zakona o vladi. Temeljni namen zaključne naloge je pregled usklajenosti in pristojnosti delovanja organov v primeru kompleksne krize ter umeščenosti upravljanja krize v mednarodni okvir. S kvalitativno metodo primerjalne analize in interpretacijo virov sem analiziral sodelovanje Slovenske vojske ob migrantski krizi, s poudarkom na kadrovski popolnjenosti ter razpoložljivosti in vzdržljivost Slovenske vojske ob pojavu kompleksne krize. Ureditev v Republiki Sloveniji sem primerjal tudi z Republiko Latvijo. Ugotavljam, da delovanje organov ob pojavu kompleksne krize v Republiki Sloveniji temelji na jasno določenih nalogah in pristojnostih. Strukturo kriznega upravljanja in vodenja pa je treba preveriti v praksi in izdelati načrte odzivanja na kompleksne krize. Slovenska vojska je zaradi svoje popolnjenosti in angažiranja v mednarodnih operacijah in misijah omejeno uporabna v primeru pojava kompleksne krize. Najdeno v: osebi Ključne besede: kompleksna kriza, krizno upravljanje, krizno vodenje, Slovenska vojska, Republika Slovenija Objavljeno: 28.01.2019; Ogledov: 6277; Prenosov: 139 Polno besedilo (1,39 MB) |
6. Možnost uporabe helikopterja Slovenske vojske v sistemu helikopterske nujne medicinske pomočiIgor Lanišnik, 2018 Opis: Namen zaključne naloge je predstaviti način delovanja helikopterske enote Slovenske vojske v sistemu Helikopterske nujne medicinske pomoči ter podati natančen predlog nadaljnjega dela in izpostaviti potrebne spremembe, upoštevajoč evropska merila in zahteve. S pomočjo raziskovalnih vprašanj v nalogi prikažem uporabnost helikopterjev Slovenske vojske, njeno prepoznavnost kot partnerja v sistemu HNMP in podam predloge, kako oblikovati strukturo, ki bo primerna za slovenski prostor. S kvalitativno metodo primerjalne analize in interpretacije virov sem analiziral primarne pisne vire in sodelovanje Slovenske vojske v sistemu Helikopterske nujne medicinske pomoči in nakazal možen razvoj posameznih akterjev v skupno dobro. V zaključnem delu je predstavljen predlog Sektorja za letalsko dejavnost znotraj Uprave RS za zaščito in reševanje (organigram). Namen predloga je izboljšati vodenje dejavnosti, kar bo omogočalo nemoteno delovanje vojske in policije pri opravljanju primarnih nalog in obenem ponujalo možnost sodelovanja v obliki dežurne službe znotraj Uprave RS za zaščito in reševanje. Najdeno v: osebi Ključne besede: helikopterska nujna medicinska pomoč, Ministrstvo za obrambo, Slovenska vojska, Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje, helikopterska eskadrilja Objavljeno: 30.01.2019; Ogledov: 5863; Prenosov: 92 Polno besedilo (1,17 MB) |
7. |
8. Military specific risk and protective factors for military family health outcomesJanja Vuga Beršnak, 2020 Opis: Being a military professional and performing the job in the name of one%s country is hardly comparable to other occupations. The military and the family, as greedy institutions, put high demands on their members so it can be difficult to balance between them, which can lead to dysfunctions % negative health outcomes. Every person needs to address various demands during the course of their lives, and the risk and protective factors occur at various socio-ecological levels. This article explains a theoretical model of military specific risk and protective factors which affect military family health outcomes, developed by the author of this article. As currently identified, the most influential military specific factors are: deployments, service member%s gender, combat experience, social network/extended family support, effective work/family balance, and stress resilience-coping. Najdeno v: osebi Ključne besede: military family, military, health outcomes, risk and protective factors Objavljeno: 17.06.2020; Ogledov: 5998; Prenosov: 17 Polno besedilo (519,50 KB) |
9. Military families in Estonia, Slovenia and SwedenKairi Kasearu, Ann-Margreth E. Olsson, Andres Siplane, Janja Vuga Beršnak, 2020 Opis: The concept %military family% is very well known in the international academic sphere, but is not a widely used term in many countries. The aim of this article is to elaborate the concept of the military family and the situation of these families in Estonia, Slovenia and Sweden. The similarities and differences between these three countries are highlighted by showing how the cultural, social and military context may influence and shape the recognition of military families, services and support provision. Najdeno v: osebi Ključne besede: military family, services and social support, Estonia, Sweden, Slovenia Objavljeno: 17.06.2020; Ogledov: 5282; Prenosov: 12 Polno besedilo (400,41 KB) |
10. Nacionalna (varnostna) strategijaBranimir Furlan, 2020 Opis: Nacionalna (varnostna) strategija je pripomoček pri preučevanju teorije in prakse strategije s poudarkom na strategiji nacionalne varnosti. Bralcu omogoča seznanitev z nekaterimi teoretičnimi podlagami in primeri iz prakse, ki naj bi pomagali bolje razumeti namen in vlogo strategije nacionalne varnosti, proces njenega oblikovanja in kako se pri tem spoprijemati z izzivi. Seznanja ga z nekaterimi najpomembnejšimi strateškimi dejavniki, ki vplivajo na strategijo, ter načini in sredstvi, ki so na voljo za uresničevanje strateških ciljev v podporo nacionalnim interesom. Najdeno v: osebi Ključne besede: strateški dejavniki, nacionalni interesi, teorija, vojska, Slovenija Objavljeno: 07.09.2020; Ogledov: 6295; Prenosov: 481 Polno besedilo (3,19 MB) |