1. Vpliv predstavljanja na učenje motoričnih sposobnosti : diplomsko deloRobert Knep, 2012 Abstract: Namen tega diplomskega dela je bil predstaviti, kako vpliva vizualno predstavljanje na učenje in izboljšanje motoričnih sposobnosti. Vsi smo sposobni predstavljanja, nekateri zavestno, večina pa si podzavestno zamišlja določena dejanja in dogodke. Torej predstavljanje ni nič novega le naučiti se ga je treba uporabljati tako, da postane naše vsakodnevno orodje pri lajšanju opravljanja naših nalog. S tem se je tudi začelo, z učenjem predstavljanja. Nadaljevalo se je s predstavljanjem točno določenih gibov in zaključilo z merjenjem časov dveh skupin, kontrolne in eksperimentalne, ki sta premagovali poligon s pehotnimi ovirami. Izkazalo se je, da tista skupina, ki je namesto "klasičnega" treninga izvajala mentalni trening s predstavljanjem, je hitreje usvojila določene gibe in bila na prvem in tudi vsakem naslednjem merjenju časa hitrejša. Found in: ključnih besedah Keywords: športna vzgoja, predstavljanje, vizualizacija, imaginacija, motorične sposobnosti, učenje, pehotne ovire, mentalni trening Published: 06.02.2013; Views: 9913; Downloads: 437
Fulltext (762,31 KB) |
2. |
3. Proces učenja iz izkušenj v pehotnem vodu in četi : zaključna nalogaIno Črešnik, 2012 Abstract: Učenje iz izkušenj je proces, kateri omogoča, da izkoristimo oziroma uporabimopridobljene izkušnje in dobre prakse pri izvajanju bodočih aktivnosti. Za uvedbo koncepta učenja iz izkušenj je potrebno skozi poudarjanje njegove pomembnosti, spremeniti organizacijsko kulturo, katera mora biti usmerjena v izboljšanje poslovnih procesov. V vojaških organizacijahučenje iz izkušenj omogoča doseganje želenih ciljev pri izvajanjuvojaških usposabljanj in nalog. Naučene lekcije morajo temeljiti na izkušnjah pridobljenih na podlagi negativnih izkustev ter izkušnjah pridobljenih na podlagi dobrih praks. Osnova za učinkovito opažanje ključnih dejavnikov je analiza po izvedenih aktivnostih. Analiza po izvedenih aktivnostmora biti izvedena takoj, ko se zazna potreba po izboljšanju določenih procesov dela oziroma aktivnosti. V prvi vrsti so za izvajanje analize po izvedenih aktivnostih in beleženje opažanj odgovorni neposredni poveljniki. V primeru zahtev po obsežnejši analizi se analiza izvede ob podpori skupine za analizo. Izsledki analize po izvedenih aktivnostih predstavljajo osnovo za izvedbo procesa učenja iz izkušenj. Opažanja je tako potrebno ustrezno evalvirati in jih vključiti v skupek znanj, katera bodo uporabna v izvajanju bodočih aktivnosti. Found in: ključnih besedah Keywords: učenje iz izkušenj, naučena lekcija, analiza, Slovenska vojska, proces, podatkovna baza Published: 14.03.2013; Views: 10349; Downloads: 54
Fulltext (406,21 KB) |
4. E-izobraževanje kot projekt CIMIC v operacijah kriznega odzivanja : zaključna nalogaAnton Kanduti, 2012 Abstract: Razvoj informacijsko komunikacijske tehnologije ima izjemen vpliva na naše življenje. Prav tako razvoj informacijsko komunikacijske tehnologije izjemno vpliva tudi na proces izobraževanja. Vedno več je poudarka na elektronskem izobraževanju v nadaljevanju: (e - izobraževanje). Elektronsko učenje v nadaljevanju: (e - učenje) je oblika izobraževanja na daljavo, ki ima precej daljšo tradicijo od zgodovine Interneta, ki se je široko uveljavil šele v 90-ih letih prejšnjega stoletja. Gre za sodobno obliko izobraževanja, ki omogoča, da se udeleženci lahko učijo v domačem ali drugem okolju. Zaradi svobodne izbire kraja in časa pravimo, da je izobraževanje na daljavo oblika izobraževanja, ki je usmerjeno k udeležencu. Je način pridobivanja novih znanj in preizkušanja obstoječih znanj. Učimo se lahko sami, čas, vsebino in ritem učenja prilagajamo lastnim zmožnostim in sposobnostim. E - izobraževanje je izobraževanje, ki ga izvajamo s pomočjo sodobnih informacijskih in telekomunikacijskih tehnologij (IKT). Izobraževalne vsebine, komunikacija med udeleženci ter mentorji in vse ostale aktivnosti izobraževanja so v elektronski obliki Zaključna naloga v teoretičnem delu zajema opredelitev e % učenja s poudarkom na kombiniranem učenju. Empiričen del v začetku zajema raziskovalni vprašanji in hipotezi, metodologijo in raziskovalne metode, raziskovalni vzorec ter postopke zbiranja podatkov. Temu sledi predstavitev rezultatov kvantitativne raziskave, razprava in interpretacija. V sami raziskavi me je zanimalo ali so strokovni sodelavci za področje civilno vojaškega sodelovanja, seznanjeni s kombiniranim načinom učenja, ali so se kdaj srečali s kombiniranim učenjem, ali so zainteresirani za takšno obliko izobraževanja in usposabljanja in ali menijo, da je takšno obliko izobraževanja možno ponuditi izobraževalnim institucijam v območju stabilizacijskega delovanja. Found in: ključnih besedah Keywords: e-učenje, e-izobraževanje, vojaško izobraževanje in usposabljanje, civilno vojaško sodelovanje, Slovenska vojska, mednarodne operacije in misije. Published: 12.10.2017; Views: 7900; Downloads: 76
Fulltext (346,72 KB) |
5. |
6. Podatkovna moč v vojaškem izobraževanju: zavedanje in razumevanje učne analitikeDarko Ščavničar, 2023 Abstract: Količina ustvarjenih podatkov je danes zelo velika, temu pa sledi napredek pri zbiranju, obdelavi in analizi velikih količin podatkov za mnoge namene, kot so različne industrije, znanost, zdravstvo in tudi izobraževanje. Cilj podatkovne znanosti v vojaškem izobraževanju je bolje razumeti in izboljšati učne procese z vpogledi, ki temeljijo na podatkih. Učna analitika preučuje, kako uporabiti podatkovno rudarjenje, strojno učenje, obdelavo naravnega jezika, vizualizacijo in pristope interakcije med človekom in računalnikom, da bi učencem, izvajalcem izobraževanj ter vodjem institucij pomagali izboljšati učne procese in prakso poučevanja. Found in: ključnih besedah Keywords: Vojaško izobraževanje, učenje, analiza podatkov, učna analitika, podatkovna moč Published: 05.01.2024; Views: 1952; Downloads: 10
Fulltext (448,40 KB) |
7. Pomen učne analitike za izboljšanje kakovosti e-učenja v Slovenski vojskiDarko Ščavničar, 2024 Abstract: Hiter razvoj, uporaba in razpoložljivost tehnologije ustvarjajo nove priložnosti na vseh področjih človekovega življenja. Količina ustvarjenih podatkov je ogromna, temu pa sledi napredek pri zbiranju, obdelavi in analizi velikih podatkov za različne namene, kot so različne industrije, znanost, zdravstvo in tudi izobraževanje. Cilj podatkovne znanosti v izobraževanju je bolje razumeti in izboljšati učne procese s pomočjo vpogledov, ki temeljijo na podatkih. Učna analitika proučuje, kako uporabiti podatkovno rudarjenje, strojno učenje, obdelavo jezika, vizualizacijo in pristope interakcije med človekom in računalnikom, da bi učencem, izobraževalcem ter vodjem institucij pomagali izboljšati učne procese in prakso poučevanja. Found in: ključnih besedah Keywords: učenje, analiza podatkov, učna analitika Published: 15.04.2024; Views: 1567; Downloads: 17
Fulltext (518,59 KB) |
8. Potencial in perspektiva mikrodokazil v Sloveniji in Slovenski vojskiJasna Fedran, Pavel Vuk, 2025 Abstract: Geopolitične spremembe, tehnološke inovacije, demografski premiki, trajnostne zahteve, digitalni in zeleni prehod, spremembe in izzivi v načinu dela, napovedi o izgubi in avtomatizaciji obstoječih delovnih mest idr. dejavniki precej spreminjajo profile nalog ter zahteve po znanju oziroma spretnostih. Na podlagi navedenega se poglobljeno iščejo obetavne rešitve ter inovativni pristopi za hitrejše izkoriščanje priložnosti vseživljenjskega učenja ter kariernega razvoja, ki vodijo do izboljšanja specifičnih kompetenc in lahko učinkovito premostijo vrzeli v spretnostih zaposlenih v organizaciji. Ena izmed takšnih rešitev oziroma perspektiv so mikrodokazila. Namen prispevka je predstaviti potencial in ugotoviti perspektivo mikrodokazil v Sloveniji in Slovenski vojski. Prispevek predstavi pristope za uveljavitev ter možnost implementacije in priznavanja mikrodokazil, ki v Sloveniji še nimajo ustrezne zakonske podlage, a se ta napoveduje kmalu. V Slovenski vojski so se mikrodokazila, med drugim, proučevala v okviru raziskovalnega projekta VoKa (Vojaška kariera, utemeljena na vojaških vedah), ki je v obdobju od leta 2023 do 2025 potekal v okviru ciljnega raziskovalnega programa. Njegovi zaključki predvidevajo pilotno izvedbo krajših oblik izobraževanja za pridobitev mikrodokazil. V Slovenski vojski so mikrodokazila že nakazana v najvišjem razvojno-usmerjevalnem načrtovalskem dokumentu, Resoluciji o splošnem dolgoročnem programu razvoja in opremljanja Slovenske vojske do leta 2040, zato se njihovo priznavanje zdi realen obet. Found in: ključnih besedah Keywords: mikrodokazila, vseživljenjsko učenje, spretnosti, specifične kompetence Published: 20.05.2025; Views: 20; Downloads: 4
Fulltext (209,62 KB) |