Our website uses cookies. For some of them we need your consent. Edit consent...

MoD Library and Information System

Search the digital library catalog
  • (Pomoč)
  • A-
  • A+
  • English (UK)
  • Slovenščina

Query: search in
search in
search in
search in
Work type: * old and bolonia study programme
Language:
Search in:
Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Primerjava vojaških in civilnih standardov in predpisov s področja licenciranja osebja, vzdrževanja zrakoplovov ter stalne plovnosti
Gorazd Požgaj, 2019

Abstract: Slovenska vojska (SV) ima v svoji sestavi zrakoplove, ki morajo za varno letenje izpolnjevati vse pogoje, da lahko opravljajo svojo osnovno funkcijo, kot je prevoz potnikov in tovora. Da zadostimo tem pogojem, morajo biti področja vzdrževanja, plovnosti in njihova uporaba ustrezno regulirani z letalskimi predpisi. Mednarodna organizacija civilnega letalstva (International Civil Aviation Organization - ICAO) ne zajema področja državnih zrakoplovov, kamor spadajo tudi vojaških zrakoplovi. V Evropski uniji so državni oziroma vojaški zrakoplovi izključeni tudi iz zakonodaje Evropske agencije za varnost v letalstvu (European Aviation Safety Agency - EASA). Plovnost vojaških zrakoplovov ureja vsaka država posebej torej % reguliranje na nacionalni ravni. Odgovornost vsake posamezne države je zagotoviti, da delovanje vojaških zrakoplovov ne vpliva na varno letenje civilnih zrakoplovov. Potreba po izboljšanju evropskih obrambnih zmogljivosti ter težnja po poenotenju predpisov s področja vojaškega letalstva je vplivala na odločitev Evropske obrambne agencije (European Defence Agency - EDA), da ustanovi Forum vojaških letalskih oblasti (Forum Military Airworthiness Authorities % Forum MAWA), da razvijejo, sprejmejo ter implementirajo usklajene evropske vojaške plovnostne zahteve (European Military Airworthiness Requirements - EMAR). Vprašanje plovnosti vojaških zrakoplovov postaja vse bolj pomembno zaradi tega, ker je Slovenija članica Foruma MAWA in ker posamezne evropske države že implementirajo EMAR-je v svojo regulativo. Za zrakoplove SV vpisane v register vojaških zrakoplovov trenutno uporabljajmo civilne zahteve in standarde s področja plovnosti z nekaterimi izjemami, ki jih skladno z Zakonom o letalstvu (Zlet) s svojimi pristojnostmi regulira Vojaški letalski organ (VLO). Namen zaključne naloge je preučiti in primerjati civilne in vojaške predpise s področja letalstva, ki urejajo področje licenciranja, vzdrževanja ter plovnosti zrakoplovov. Preučili bomo razlike med trenutno ureditvijo znotraj Slovenske vojske, ki se uporablja na področju vzdrževanja in plovnosti zrakoplovov vpisnih v register vojaških zrakoplovov, s predpisi, ki so bili sprejeti v okviru Foruma MAWA, ustanovljenim s strani Evropske obrambne agencije (European Defence Agency - EDA).
Found in: ključnih besedah
Summary of found: ...plovnost, vzdrževanje, Mednarodna organizacija civilnega letalstva (ICAO), Evropska agencija za varnost v letalstvu (EASA), Evropske...
Keywords: plovnost, vzdrževanje, Mednarodna organizacija civilnega letalstva (ICAO), Evropska agencija za varnost v letalstvu (EASA), Evropske vojaške plovnostne zahteve (EMAR), Forum vojaških letalskih oblasti (MAWA forum)
Published: 28.08.2019; Views: 2; Downloads: 1
Gradivo je na voljo samo prijavljenim uporabnikom!

2.
Varnost na vojaških vadiščih, streliščih in poligonih Slovenske vojske
Matjaž Slak, 2019

Abstract: Slovenska vojska je v zadnjih letih ugotovila, da so pravila na področju varnosti zastarela, med seboj niso skladna in jih imamo preveč. GŠSV je ustanovil delovne skupine, katerih naloga je bila pregledati obstoječe stanje in posodobiti sistem varnosti na VVSP. Ugotovljeno je bilo, da moramo opredeliti nivoje, ki bodo sistematično skrbeli za izgradnjo, vzdrževanje in nadgradnjo sistema varnosti na VVSP. Iz teh nivojev je potrebno opredeliti strukturo enot, ki bodo tudi pravilno upravljali z VVSP. Dodatno se je posodobilo pravila z opredelitvijo treh nivojev % navodilo, pravilnik, elaborat. Na podlagi novega Navodila za streljanje v SV se je opredelilo, da morajo biti vsa VVSP v SV podrejena eni enoti in da mora obstajati organ za varnost na VVSP. Namen te naloge je opredeliti ali je bolj smiselno imeti samo enoto, ki bi bila nadrejena vsem VVSP, ali pa je bolj optimalno, da se naredita dve ali celo več takih enot. Dodatno preučuje ali je dovolj en organ za varnost na VVSP ali je bolj smiselno imeti več takih organov.
Found in: ključnih besedah
Summary of found: ...plovnost, vzdrževanje, Mednarodna organizacija civilnega letalstva (ICAO), Evropska agencija za varnost v letalstvu (EASA), Evropske...
Keywords: plovnost, vzdrževanje, Mednarodna organizacija civilnega letalstva (ICAO), Evropska agencija za varnost v letalstvu (EASA), Evropske vojaške plovnostne zahteve (EMAR), Forum vojaških letalskih oblasti (MAWA forum)
Published: 03.09.2019; Views: 8; Downloads: 6
Gradivo je na voljo samo prijavljenim uporabnikom!

Search done in 0 sec.
Top
www.mo.gov.si Colophon   | Cookie settings Top