Naša spletna stran uporablja piškotke. Za nekatere potrebujemo vašo privolitev. Uredi privolitev...

Knjižnično-informacijski in založniški center

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice
  • (Pomoč)
  • A-
  • A+
  • English (UK)
  • Slovenščina

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
Vrsta gradiva: * po starem in bolonjskem študiju
Jezik:
Išči po:
Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Koncept psihološke obrambe in krizno komuniciranje : vmesno vsebinsko poročilo
Erik Kopač, Klemen Grošelj, Iztok Prezelj, Uroš Svete, Sandra Bašić-Hrvatin, Marko Polič, Marjan Malešič, 2005

Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...Krizno upravljanje, Crisis management, Komuniciranje, Communication, Obramba, Defence, Psihološki...
Ključne besede: Krizno upravljanje, Crisis management, Komuniciranje, Communication, Obramba, Defence, Psihološki vidik, Psychological aspects, Strategija, Strategy, Modeli, Models, Javnost, Public
Objavljeno: 11.11.2011; Ogledov: 9620; Prenosov: 221
.doc Polno besedilo (4,90 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Nacionalni center kriznega upravljanja in njegovo mesto v kriznem upravljanju : zaključna naloga
Matjaž Matej Kastelic, 2011

Opis: Zaradi vse pogostejših in obširnejših pojavov krize ter zavedanja kriznih situacij, da smo kot družba vedno bolj ranljivi je postalo učinkovito soočanjes krizo na nacionalni, regijski in lokalni ravni ena izmed glavnih nalog državnih organov, institucij in organizacij za učinkovit krizni menedžment. Pravilna in celovita pripravljenost na krizo, načrti delovanja v krizi, so namenjeni pred-vsem odvračanju groženj, če do nesreče ali krize pride, do pripravljenosti nanjo in učinko-vitem odzivanju. Ključnega pomena je zagotoviti optimalen in učinkovit krizni menedžment, ki obvladuje ureditve in ukrepe s ciljem obvladovanja krize in oblikovanja prihodnjega poteka krize v smislu primerne rešitve krize. Krizni menedžment mora povezovati celoten spekter različ-nih in hkrati med seboj povezanih kriznih dejavnosti, kot so obrambno-vojaška, zaščitno-reševalna, obveščevalna, policijsko-kriminalistična, protiteroristična, varnostna, gospodar-ska, okoljevarstvena, epidemiološka in zdravstvena dejavnost. Predmet naloge je predstaviti odnose oziroma sodelovanje med nacionalnim centrom za krizno upravljanje in slovensko vojsko ter združiti vso javno dostopno literaturo oz. normativne dokumente, ki definira in opredeljuje učinkovit krizni menedžment.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...odnose oziroma sodelovanje med nacionalnim centrom za krizno upravljanje in slovensko vojsko ter združiti vso...
Ključne besede: nacionalni center kriznega upravljanja, krizno upravljanje, krizni menedžment
Objavljeno: 26.04.2012; Ogledov: 12616; Prenosov: 525
.pdf Polno besedilo (568,82 KB)

3.
4.
Terorizem kot globalna in nacionalna grožnja varnosti : protiteroristično delovanje, izzivi za Slovensko vojsko
Danilo Klinar, 2018

Opis: Mednarodno varnostno okolje se spreminja, žal ugotavljamo, da ne na bolje. V zadnjem obdobju poleg vseh nevojaških virov ogrožanja znova čutimo napetosti v mednarodnih odnosih, ki lahko vodijo tudi v oborožen konflikt na območju Evrope. V tako nestabilnem okolju se organiziran kriminal in terorizem še bolj približata okolju, ki jima omogoča lažje delovanje in dosego ciljev. Mednarodni terorizem, predvsem z versko konotacijo, je danes prisoten v kar nekaj evropskih državah. Miselnost, da so države brez terorističnih napadov varne, je lahko zelo varljiva. Republika Slovenija (RS) danes skladno s svojimi zavezami sodeluje v kar nekaj misijah v tujini, ravno tako nas naša moralna drža zavezuje k zavzemanju stališč, ki so uperjena proti terorističnim organizacijam in njihovim metodam. Dodatno lahko RS v času, ko večina članic Evropske unije (EU) in Severnoatlantske zveze (North Atlantic Treaty Organization - NATO) zaostruje mehanizme zagotavljanja varnosti, postane lažje dosegljiva tarča. Skozi nalogo je terorizem opredeljen kot vir ogrožanja na globalni in nacionalni ravni. Zaradi nenehnih sprememb v mednarodnem varnostnem okolju, preventivnega delovanja ter ustrezne priprave obrambno - varnostnih organov smo izpostavili pomen izdelave ocene ogroženosti in ocene tveganja za terorizem. Teroristični napad zahteva ustrezno ukrepanje. Učinkovito ukrepanje je možno samo skozi enoten proces, kjer so postopki, mehanizmi in ukrepi ter vsi deležniki medsebojno usklajeni. Iz teh razlogov smo analizirali sistem kriznega upravljanja in vodenja ter analizirali primer, ko se vključuje Slovenska vojska (SV). V osrednjem delu naloge je opredeljena normativna podlaga za protiteroristično delovanje SV, opredeljene so naloge protiterorističnega delovanja in zmogljivosti SV, ki so pristojne, opremljene, oborožene in usposobljene za izvajanje tovrstnih nalog.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...varnost, terorizem, krizno upravljanje, protiteroristično delovanje...
Ključne besede: varnost, terorizem, krizno upravljanje, protiteroristično delovanje
Objavljeno: 14.06.2018; Ogledov: 5994; Prenosov: 172
.pdf Polno besedilo (521,08 KB)

5.
Vloga Slovenske vojske ob pojavu kompleksne krize v republiki Sloveniji
Boštjan Novak, 2018

Opis: V današnjem času so krize vedno bolj kompleksne. Če obseg krize presega odzivne zmožnosti posameznih ministrstev, vladnih služb in podsistemov sistema nacionalne varnosti, govorimo o kompleksni krizi. V nalogi sem analiziral vlogo Slovenske vojske ob pojavu kompleksne krize v Republiki Sloveniji po sprejetju dopolnitev 20. člena Zakona o vladi. Temeljni namen zaključne naloge je pregled usklajenosti in pristojnosti delovanja organov v primeru kompleksne krize ter umeščenosti upravljanja krize v mednarodni okvir. S kvalitativno metodo primerjalne analize in interpretacijo virov sem analiziral sodelovanje Slovenske vojske ob migrantski krizi, s poudarkom na kadrovski popolnjenosti ter razpoložljivosti in vzdržljivost Slovenske vojske ob pojavu kompleksne krize. Ureditev v Republiki Sloveniji sem primerjal tudi z Republiko Latvijo. Ugotavljam, da delovanje organov ob pojavu kompleksne krize v Republiki Sloveniji temelji na jasno določenih nalogah in pristojnostih. Strukturo kriznega upravljanja in vodenja pa je treba preveriti v praksi in izdelati načrte odzivanja na kompleksne krize. Slovenska vojska je zaradi svoje popolnjenosti in angažiranja v mednarodnih operacijah in misijah omejeno uporabna v primeru pojava kompleksne krize.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...kompleksna kriza, krizno upravljanje, krizno vodenje, Slovenska vojska, Republika Slovenija...
Ključne besede: kompleksna kriza, krizno upravljanje, krizno vodenje, Slovenska vojska, Republika Slovenija
Objavljeno: 28.01.2019; Ogledov: 5200; Prenosov: 137
.pdf Polno besedilo (1,39 MB)

6.
Nacionalni zračni operativni center (NZOC)
Damjan Peršuh, 2022

Opis: Zaključna naloga predstavlja poskus predloga strukture in nalog nacionalnega zračnega operativnega centra Slovenske vojske. Slednja namreč trenutno na operativni ravni podobnega centra po vzoru zavezniških držav nima. Naloge, ki jih tipično izvajajo nacionalni zračni operativni centri pa so razpršene med različnimi ravnmi Slovenske vojske. Nekatere vrzeli zapolnjuje strateška raven, večina nalog pa je razporejena na operativni in taktični ravni. Združitev nalog v novi strukturi na operativni ravni bi omogočila boljši pregled nad načrtovanjem in kontrolo nad izvedbo. V primeru krize ali vojne pa možnost pravočasnega in učinkovitega centraliziranega načrtovanja in poveljevanja ter s tem bojevanja.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...Slovenska vojska, zračni operativni center, kontrola, načrtovanje, krizno upravljanje...
Ključne besede: Slovenska vojska, zračni operativni center, kontrola, načrtovanje, krizno upravljanje
Objavljeno: 28.06.2022; Ogledov: 17; Prenosov: 13
Gradivo je na voljo samo prijavljenim uporabnikom!

7.
Sodelovanje Slovenske vojske v boju proti terorizmu
Gregor Hafner, 2022

Opis: Predmet preučevanja v tej nalogi je sodelovanje Slovenske vojske v boju proti terorizmu v mirnodobnem času na ozemlju Republike Slovenije. Poglavitni cilj je ugotoviti, katere so naloge in pristojnosti Slovenske vojske na področju boja proti terorizmu, in identificirati morebitne pomanjkljivosti ali nejasnosti normativnega okvira in razvojno-usmerjevalnih dokumentov. Na podlagi celovite analize naloga v zaključnem poglavju ponudi predloge izboljšanja stanja s poudarkom na okrepitvi sodelovanja Slovenske vojske z drugimi pomembnimi akterji nacionalnovarnostnega sistema Republike Slovenije na področju boja proti terorizmu. Drugi cilj naloge je dognati, kako so opredeljene naloge pomembnejših akterjev nacionalnovarnostnega sistema Republike Slovenije ter ugotoviti, kako se to odraža v aktivnostih boja proti terorizmu. Ta cilj naloga dosega z analizo sistema kriznega upravljanja in vodenja v Republiki Sloveniji. V nalogi so preučeni strategije oziroma mehanizmi izbranih mednarodnih organizacij na področju boja proti terorizmu. Pri tem se ugotavlja, katere vloge so na tem področju namenjene državam članicam. Analiza zakonskega okvira in strateških razvojno-usmerjevalnih dokumentov Republike Slovenije na obrambno-varnostnem področju pokaže, da Slovenska vojska v mirnodobnem času na ozemlju Republike Slovenije ni primarni nosilec boja proti terorizmu. Kljub temu v okviru sedanjih zakonskih pooblastil lahko izvaja številne protiteroristične naloge, tako samostojno kot v sodelovanju z drugimi državnimi organi. Z aplikacijo teoretičnih izhodišč, trendov širitve nalog oboroženih sil, izkušenj sodelovanja Slovenske vojske z drugimi državnimi organi v migrantski krizi in pri varovanju državne meje ter ob naravnih in drugih nesrečah dokazujemo, da je treba na področju boja proti terorizmu predvideti več vključevanja Slovenske vojske. Pri tem se ves čas ohranja zavedanje, da z angažiranjem vojske na področju notranje varnosti vstopamo na zahtevno področje, na katerem je treba ravnati zelo preudarno. Tukaj lahko namreč (morebitna) pooblastila ali celo uporaba prisilnih sredstev represivnega državnega organa trčijo v človekove pravice in temeljne svoboščine posameznika. Temeljni znanstveni pristop, uporabljen v zaključni nalogi, je dedukcija. Pri analiziranju predmeta preučevanja sta obsežno uporabljeni deskriptivna in komparativna metoda. Ugotovitve, ki so se pojavile na podlagi metode analize primarnih in sekundarnih pisnih virov, predstavljajo izhodišče za verifikacijo hipotez, oblikovanje odgovora na raziskovalno vprašanje in formulacijo predlogov izboljšanja sodelovanja Slovenske vojske z drugimi državnimi organi v boju proti terorizmu.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...boj proti terorizmu, nacionalnovarnostni sistem, krizno upravljanje...
Ključne besede: boj proti terorizmu, nacionalnovarnostni sistem, krizno upravljanje
Objavljeno: 05.04.2023; Ogledov: 812; Prenosov: 115
.pdf Polno besedilo (2,14 MB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh
www.mo.gov.si Kolofon   | Nastavitve piškotkov Na vrh