Naša spletna stran uporablja piškotke. Za nekatere potrebujemo vašo privolitev. Uredi privolitev...

Knjižnično-informacijski in založniški center

Statistika DKMORS
  • A-
  • A+
  • English (UK)
  • Slovenščina


Največkrat ogledana gradiva tedna (zadnjih 7 dni).

1.
2.
Upor talibanov : med gverilo in terorizmom
Zdravko Aleksić, 2012

Opis: Magistrsko delo obravnava oblike vojskovanja talibanov, pri čemer je glavni poudarek na asimetričnem vojskovanju, v katerem gverilsko vojskovanje in terorizem predstavljata osnovno taktiko. Afganistan kljub desetletnim naporom mednarodne skupnosti postaja vse bolj nestabilna in varnostno problematična država. Talibansko uporniško gibanje od leta 2002 uspešno gradi svojo uporniško organizacijo in povečuje število vojaških aktivnosti. Svoj vpliv iz južnega in jugovzhodnega dela širi tudi v zahodni in severni del države. Čeprav je gverilsko vojskovanje značilno za uporniške skupine, je analiza vojskovanja talibanskega uporniškega gibanja pokazala, da v njihovem vojskovanju prevladujejo teroristične oblike delovanja, kar potrjuje, da v konceptu asimetričnega vojskovanja terorizem postaja vse bolj uporabljana taktična oblika. Talibani poskušajo s terorjem prisiliti prebivalstvo v podporo, saj se zavedajo, da je za dosego končnega cilja podpora prebivalstva ključna. Z uporabo asimetričnega vojskovanja se spreminjajo tudi značilnosti njihove uporniške organizacije. Ugotovitve analize vojskovanja kažejo na spremenjeno taktiko talibanov, ki so zaradi nemoči napada na mednarodne varnostne sile svoje aktivnosti usmerili predvsem v civilno prebivalstvo. Njihov način vojskovanja povzroča mednarodnim in afganistanskim varnostnim silam težave, na katere trenutno nimajo odgovora, vendar ga bo za uspešen zaključek operacije vsiljevanja miru nujno treba poiskati.
Ključne besede: talibani, asimetrično vojskovanje, terorizem, uporništvo
Objavljeno: 29.01.2013; Ogledov: 6136; Prenosov: 135
.pdf Polno besedilo
Ogledov v tednu: 614

3.
4.
Opredelitev ključnih pokazateljev vojaškega ogrožanja nacionalne države in njihovo zaznavanje : zaključna naloga
Simon Sajovic, 2013

Opis: Vrhunec %popularnosti% so vojaški dejavniki ogrožanja dosegli v obdobju Hladne vojne. Hladna vojna je predstavljala oboroževalno tekmo, tako v količini konvencionalnega kot jedrskega orožja med Vzhodom in Zahodom. Na vzhodu je prednjačila Sovjetska Zveza (SZ) z Varšavskim paktom na zahodu pa Združene Države Amerike (ZDA) z NATO paktom. Z ukinitvijo Varšavskega pakta in razpadom Sovjetske Zveze je svet izgubil enega izmed ključnih akterjev vojaškega ogrožanja in s tem odprl na široko vrata globalizaciji in izginjanju nacionalnih mej. In prav zadnja dva dejavnika sta privedla do procesa asimetričnega zaznavanja groženj. Asimetrična teorija poudarja, da grožnja ni več monopol vojaške sile, ampak prevladuje mnenje, da so s procesom globalizacije svet preplavile grožnje kot terorizem, ekonomska kriza, globalno segrevanje, mednarodni kriminal in ekološke nesreče. Kljub pojavu %novih% pokazateljev ogrožanja pa menim, da ostaja vojaška grožnja še zmeraj prisotna ter vpliva na posameznikovo in državno varnost. Lep primer je v naši neposredni bližini, kjer je prisotnost vojaških groženj pri ljudeh še kako živa (Balkanske vojne).
Ključne besede: država, vojaška grožnja, vojna
Objavljeno: 13.11.2017; Ogledov: 1929; Prenosov: 36
.pdf Polno besedilo
Ogledov v tednu: 356

5.
Vojaška doktrina
Darko Petelin, Branimir Furlan, 2006

Ključne besede: Vojna doktrina, Slovenska vojska, Delovanje, Obrambna politika
Objavljeno: 11.11.2011; Ogledov: 5864; Prenosov: 400
.pdf Polno besedilo
Ogledov v tednu: 36

6.
Vojaška zgodovina
2000

Objavljeno: 03.07.2013; Ogledov: 2454; Prenosov: 769
.pdf Polno besedilo
Ogledov v tednu: 29

7.
Vojaškošolski zbornik
2002

Objavljeno: 17.12.2012; Ogledov: 1301; Prenosov: 258
.pdf Polno besedilo
Ogledov v tednu: 28

8.
Razvijanje voditeljskega potenciala mlajših poveljnikov
David Škoberne, 2019

Opis: Voditeljstvu se v vseh organizacijah daje velik pomen, še posebej pa mora to veljati za vojaške organizacije, kjer so poveljniki s svojimi odločitvami odgovorni za življenja podrejenih. Poveljnik ima formalno pristojnost za poveljevanje, ki mu je dodeljena s strani višje avtoritete in z zakonskimi pooblastili, voditelj pa si mora svoj vpliv pridobiti neformalno, na podlagi zaupanja in spoštovanja sledilcev. Ljudje voditelju sledijo, ker to želijo in ne, ker morajo. Voditeljstvo se v vojaški organizaciji razvija v treh domenah. Institucionalno razvijanje voditeljstva se izvaja preko formalnega sistema izobraževanja in usposabljanja, operativno poteka preko vseh aktivnosti v enotah, individualna domenam pa pomeni samostojni osebni razvoj vseh posameznikov, tudi na podlagi vzpodbud in usmeritev nadrejenega. Nadrejeni poveljnik je odgovoren za razvijanje voditeljskega potenciala vseh podrejenih poveljnikov v svoji enoti, še posebej mlajših poveljnikov na začetku kariere. Svetovanje, %coaching%1 in mentorstvo so metode, ki jih poveljniki lahko uporabljajo kot učinkoviti načini za prenos znanja in izkušenj ter za usmerjanje individualnega razvoja mlajših voditeljev. Poveljnik je odgovoren za organizacijsko klimo, ki lahko z ustvarjanjem ugodnih pogojev pospešuje razvijanje voditeljstva. Poveljniki vodov in poveljniki čet bodo svoj voditeljski potencial uspešneje razvijali v bataljonu, kjer se izvajajo in spodbujajo poveljevanje s poslanstvom, kultura življenjskega učenja, izmenjave izkušenj med poveljniki, kritično razmišljanje in samorefleksija. Koncept vojaškega voditeljstva v Slovenski vojski je dokument, ki opredeljuje model voditeljstva, določa vrednote, lastnosti, znanja in veščine ter delovanje voditelja. Ne določa pa dovolj natančnih standardov in kriterijev za želene voditeljske kompetence in ne opredeljuje dovolj jasno poveljniške odgovornosti za razvoj voditeljstva v enotah Slovenske vojske. Razvijanje voditeljstva na poveljniški ravni v Slovenski vojski je tako odvisno od razumevanja te odgovornosti s strani posameznih poveljnikov. Tisti poveljniki, ki se zavedajo svoje moralne obveze do razvijanja voditeljskega potenciala podrejenih, bodo temu namenjali dovolj pozornosti in časa ter s tem voditeljstvu dajali primerno težo.
Ključne besede: vojaško voditeljstvo, voditeljski potencial, organizacijska klima, razvoj voditeljstva, svetovanje, coaching, mentorstvo, Slovenska vojska
Objavljeno: 16.09.2019; Ogledov: 91; Prenosov: 6
.pdf Polno besedilo
Ogledov v tednu: 27

9.
Posttravmatski stresni sindrom pri udeležencih vojaških misij
Mojca Butala, 2011

Opis: Posttravmatska stresna motnja že v svojem imenu nakazuje, da je za njen nastanek potreben nek stresni dogodek, ki ima globok in dolgotrajen vpliv na posameznika. Pripadniki Slovenske vojske na različnih ravneh in področjih opravljajo različna dela, ne glede na to, pa za delovni položaj mnogi vojaki občutijo preobremenjenost z raznimi nalogami, kot so misije v tujini. Le-te puščajo posledice stresa in različnih psihičnih težav s travmami pri vojakih. Namen raziskave je ugotoviti delovanje preventivnih priprav vojaka na misijo ter soočanje vojakov s posttravmatskim stresnim sindromom po prihodu z misije. Za raziskavo smo uporabili metodo anketiranja pri dveh skupinah v dveh vojašnicah. Prva skupina so vojaki in vojakinje, ki so v domačem okolju (kot kontrolno-primerjalna skupina), druga skupina pa vojaki in vojakinje po opravljeni misiji. Izvedli smo dve vrsti anket. Splošna anketa je bila namenjena prvi in drugi skupini vojakov in vojakinj. Z njo smo ugotavljali prisotnost stresa na delovnem mestu ter razlike med njima. Druga je bila specialna anketa, ki je bila namenjena drugi skupini vojakov in vojakinj. S tem vprašalnikom smo ugotavljali prisotnost posttravmatskega stresnega sindroma pri udeležencih vojaških misij. Glede na rezultate obeh anket smo potrjevali podane hipoteze. Ugotovili smo, da je stres na delovnem mestu pri prvi skupini vojakov in vojakinj dobro obvladljiv ter da v drugi skupini vojakov in vojakinj v večini primerov ni prisotnosti posttravmatske stresne motnje, saj je 67 % vojakov in vojakinj brez simptomov in znakov, 17 % ima nekaj simptomov, 16 % pa številne simptome posttravmatske stresne motnje. Ugotovili smo, da druga skupina vojakov in vojakinj slabše obvladuje stres na delovnem mestu.
Ključne besede: stres, travma, posttravmatska stresna motnja, zdravljenje, preventivne priprave, preventive preparation, vojaške misije
Objavljeno: 17.09.2019; Ogledov: 71; Prenosov: 91
.pdf Polno besedilo
Ogledov v tednu: 25

10.
Sodelovanje Slovenske vojske in policije v emigrantski krizi
Tomaž Kurdija, 2019

Opis: Oblike sodelovanja med Slovensko vojsko in policijo so določene z ustreznimi načrti, ki sta jih pripravila glavna nosilca nacionalno varnostnega sistema in so osnova za načrtovanje sodelovanja in usmeritve za delo. Vlada Republike Slovenije je koncem leta 2015, v času največjega migracijskega toka, sprejela sklep, da bo Slovenska vojska nudila pomoč policiji pri širšem varovanju državne meje, kar je v začetku leta 2016 potrdil Državni zbor s sklepom o izvajanju izjemnih pooblastil, ki jih lahko uporablja Slovenska vojska pri nadzoru meje. Postavljen je bil pravni okvir na podlagi katerega so pripadniki Slovenske vojske dobili možnost uporabe navedenih izjemnih pooblastil v skladu 37a členom Zakona o obrambi. Slovenska vojska že s svojo prisotnostjo na državni meji deluje preventivno in prispeva k zmanjševanju nedovoljenih prehodov čez zeleno mejo. V primeru, da pride do situacije, kjer policisti izvajajo postopke z nezakonitimi migranti, pa so pripadniki Slovenske vojske nepogrešljivi člen, ki zagotavljajo varnost policistom. Pri izvajanju nalog v skupnih patruljah lahko pride do potrebe po uporabi danih pooblastil ali prisilnih sredstev. Pri tem je potrebno biti še kako pozoren glede sorazmernosti ter stopnjevanja uporabe sile, ker gre za neposredno poseganje v človekove pravice in temeljne svoboščine. Zelo pomembna je usposobljenost, strokovnost ter spoštovanje pravnih norm, ki pa se lahko dosega samo s celovitim pristopom v času priprav na izvedbo naloge.
Ključne besede: Slovenska vojska, Policija, ilegalni migranti, begunci, pooblastila, prisilna sredstva, Slovenska vojska, Policija, ilegalni migranti, begunci, pooblastila, prisilna sredstva
Objavljeno: 03.09.2019; Ogledov: 137; Prenosov: 4
.pdf Polno besedilo
Ogledov v tednu: 21

www.mo.gov.si Kolofon   | Nastavitve piškotkov Na vrh