Naša spletna stran uporablja piškotke. Za nekatere potrebujemo vašo privolitev. Uredi privolitev...

Knjižnično-informacijski in založniški center

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice
  • (Pomoč)
  • A-
  • A+
  • English (UK)
  • Slovenščina

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
Vrsta gradiva: * po starem in bolonjskem študiju
Jezik:
Išči po:
Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 203
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
Zaščita sil v bataljonu za nadzor zračnega prostora
Goran Varek, 2010

Ključne besede: nadzor zračnega prometa, zaščita sil, bataljon
Objavljeno: 10.10.2019; Ogledov: 17; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (547,14 KB)

5.
Razvijanje voditeljskega potenciala mlajših poveljnikov
David Škoberne, 2019

Opis: Voditeljstvu se v vseh organizacijah daje velik pomen, še posebej pa mora to veljati za vojaške organizacije, kjer so poveljniki s svojimi odločitvami odgovorni za življenja podrejenih. Poveljnik ima formalno pristojnost za poveljevanje, ki mu je dodeljena s strani višje avtoritete in z zakonskimi pooblastili, voditelj pa si mora svoj vpliv pridobiti neformalno, na podlagi zaupanja in spoštovanja sledilcev. Ljudje voditelju sledijo, ker to želijo in ne, ker morajo. Voditeljstvo se v vojaški organizaciji razvija v treh domenah. Institucionalno razvijanje voditeljstva se izvaja preko formalnega sistema izobraževanja in usposabljanja, operativno poteka preko vseh aktivnosti v enotah, individualna domenam pa pomeni samostojni osebni razvoj vseh posameznikov, tudi na podlagi vzpodbud in usmeritev nadrejenega. Nadrejeni poveljnik je odgovoren za razvijanje voditeljskega potenciala vseh podrejenih poveljnikov v svoji enoti, še posebej mlajših poveljnikov na začetku kariere. Svetovanje, %coaching%1 in mentorstvo so metode, ki jih poveljniki lahko uporabljajo kot učinkoviti načini za prenos znanja in izkušenj ter za usmerjanje individualnega razvoja mlajših voditeljev. Poveljnik je odgovoren za organizacijsko klimo, ki lahko z ustvarjanjem ugodnih pogojev pospešuje razvijanje voditeljstva. Poveljniki vodov in poveljniki čet bodo svoj voditeljski potencial uspešneje razvijali v bataljonu, kjer se izvajajo in spodbujajo poveljevanje s poslanstvom, kultura življenjskega učenja, izmenjave izkušenj med poveljniki, kritično razmišljanje in samorefleksija. Koncept vojaškega voditeljstva v Slovenski vojski je dokument, ki opredeljuje model voditeljstva, določa vrednote, lastnosti, znanja in veščine ter delovanje voditelja. Ne določa pa dovolj natančnih standardov in kriterijev za želene voditeljske kompetence in ne opredeljuje dovolj jasno poveljniške odgovornosti za razvoj voditeljstva v enotah Slovenske vojske. Razvijanje voditeljstva na poveljniški ravni v Slovenski vojski je tako odvisno od razumevanja te odgovornosti s strani posameznih poveljnikov. Tisti poveljniki, ki se zavedajo svoje moralne obveze do razvijanja voditeljskega potenciala podrejenih, bodo temu namenjali dovolj pozornosti in časa ter s tem voditeljstvu dajali primerno težo.
Ključne besede: vojaško voditeljstvo, voditeljski potencial, organizacijska klima, razvoj voditeljstva, svetovanje, coaching, mentorstvo, Slovenska vojska
Objavljeno: 16.09.2019; Ogledov: 94; Prenosov: 7
.pdf Polno besedilo (776,29 KB)

6.
Delovanje Slovenske vojske v regiji Zahodnega Balkana kot podpora implementaciji zunanjepolitičnih prioritet Republike Slovenije
Anica Flajnik, 2019

Opis: Republika Slovenija je regijo Zahodnega Balkana v strateških dokumentih zunanje politike opredelila kot prednostno območje svojega interesa in delovanja, kjer želi ohranjati svojo prisotnost z usklajenim in koordiniranim, predvsem pa s celostnim medresorskim nastopom, saj predstavlja regija njeno varnostno dvorišče, nestabilnost katerega bi lahko pomembno vplivala na stabilnost in varnost države. Kot orodje zunanje politike je v teh naporih prepoznana tudi Slovenska vojska, ki je v regiji prisotna vse od leta 1997, od napotitve prvih pripadnikov v humanitarno operacijo Alba in ostaja še danes. Slovenija ima na Zahodnem Balkanu več kot sedemdeset odstotkov vseh sil napotenih na mirovne operacije in misije. Slovenska vojska ustvarja s svojim delovanjem določene učinke in odzive v regiji in širši mednarodni skupnosti, ki prispevajo h krepitvi mednarodne in posledično nacionalne varnosti, hkrati pa pripomorejo k uresničevanju zastavljenih nacionalnih zunanjepolitičnih ciljev, ki so začrtani v strateških nacionalnih dokumentih.
Ključne besede: Slovenska vojska, mednarodne operacije in misije, Zahodni Balkan, zunanjepolitične prioritete
Objavljeno: 13.09.2019; Ogledov: 96; Prenosov: 9
.pdf Polno besedilo (952,77 KB)

7.
Finančno načrtovanje Slovenske vojske na primeru mednarodnih operacij in misij
Urška Rojc, 2019

Opis: Obrambno planiranje je v širšem smislu sistem, proces in orodje za učinkovit in uspešen razvoj obrambnih zmogljivosti obrambnega sistema s ciljem zagotavljanja največje možne stopnje varnosti in obrambe. (predstavitev Vuk, 2018) Stopničenje je eno od ključnih načel obrambnega planiranja. Načelo, po katerem v procesu obrambnega planiranja, dokumenti, ki so po vsebini bolj podrobni in zajemajo krajše plansko obdobje, izhajajo iz dokumentov, ki so po vsebini bolj splošni in zajemajo daljše plansko obdobje, in po katerem izhaja operativno načrtovanje na obrambnem področju iz rezultatov obrambnega planiranja (načelo hierarhičnosti), (Pravilnik o planiranju v MO, 2012). MOM SV so obravnavano področje in mu sledimo v procesu obrambnega planiranja. Področju sledimo po hierarhičosti planskih dokumentov. Presojamo aktualo, začetno vhodno vsebino področja v kratkoročnem planskem dokumentu (Poslovni plan SV) in ugotavljamo ali izpolnjuje zastavljeni področni cilj. Naloge postavljene v poslovnem planu SV morajo slediti ukrepom, ključnim usmeritvam in ciljem srednjeročnega plana, ki izpolnjujejo pričakovanja Resolucije. Pravilno ovrednotenje nalog v poslovnem planu SV, zagotavlja verjetnost, da bo organizacija dosegla cilj in bo zmanjšala vpliv negotovosti v procesu njegove realizacije. Celoten proces načrtovanja mora opazovalcu dati jasno in nedvoumno sliko o tem, za kateri namen in v kakšni meri bodo odobrena načrtovana sredstva porabljena.
Ključne besede: mednarodne operacije in misije, poslovni plan, srednjeročni plan, naloga, cilj, ukrep
Objavljeno: 05.09.2019; Ogledov: 141; Prenosov: 2
.pdf Polno besedilo (840,78 KB)

8.
Vpliv osebnostnih lastnosti poveljnika na vodenje enote
Aleš Pucihar, 2019

Opis: Sodobni avtorji opredeljujejo vodenje kot proces, v katerem poskušamo vplivati na ljudi, jih usmerjati, motivirati ali jih kako drugače pripraviti, da opravljajo svoje delo kar najboljše. Vodenje v vojaški organizaciji se razlikuje predvsem zaradi dejstva, da vojaški voditelj lahko vodi svoje podrejene tudi v smrt. Vojaškega voditelja (poveljnika) najbolj natančno opredelimo s tem kaj mora BITI, ZNATI in DELATI. Poveljniki so zadolženi za to, da znanja prenašajo na podrejene, slednji pa morajo biti pripravljeni, da jih sprejmejo. Pri tem pride do izraza pomen osebnostnih lastnosti, znanj in veščin, ter zmožnost učinkovitega prenosa le-teh v delovanje. Vsak poveljnik ima svoj stil vodenja, ki predstavlja določen vzorec vedenja, ki ga pri delu s podrejenimi uporablja. Transformacijski stil vodenja se smatra za najzahtevnejšega, vodja podrejene %transformira%, da presežejo lastne potrebe in interese. Iz vsega zapisanega lahko trdimo, da je z vodenjem povezano delo z ljudmi, kar opredeljujemo kot čustveni proces. Zaključimo lahko, da je vojaško voditeljstvo čustveni proces, za katerega je poznavanje čustvenih spretnosti in posedovanje čustvenih lastnosti zelo pomembno. Tega se mora zavedati vsak poveljnik, ki želi uspešno voditi vojaško organizacijo.
Ključne besede: osebnost, voditelj, voditeljstvo, stili vodenja, poveljnik, personality, leader, leadership, leadership styles, commander
Objavljeno: 05.09.2019; Ogledov: 143; Prenosov: 5
.pdf Polno besedilo (1,53 MB)

9.
Sodelovanje Slovenske vojske in policije v emigrantski krizi
Tomaž Kurdija, 2019

Opis: Oblike sodelovanja med Slovensko vojsko in policijo so določene z ustreznimi načrti, ki sta jih pripravila glavna nosilca nacionalno varnostnega sistema in so osnova za načrtovanje sodelovanja in usmeritve za delo. Vlada Republike Slovenije je koncem leta 2015, v času največjega migracijskega toka, sprejela sklep, da bo Slovenska vojska nudila pomoč policiji pri širšem varovanju državne meje, kar je v začetku leta 2016 potrdil Državni zbor s sklepom o izvajanju izjemnih pooblastil, ki jih lahko uporablja Slovenska vojska pri nadzoru meje. Postavljen je bil pravni okvir na podlagi katerega so pripadniki Slovenske vojske dobili možnost uporabe navedenih izjemnih pooblastil v skladu 37a členom Zakona o obrambi. Slovenska vojska že s svojo prisotnostjo na državni meji deluje preventivno in prispeva k zmanjševanju nedovoljenih prehodov čez zeleno mejo. V primeru, da pride do situacije, kjer policisti izvajajo postopke z nezakonitimi migranti, pa so pripadniki Slovenske vojske nepogrešljivi člen, ki zagotavljajo varnost policistom. Pri izvajanju nalog v skupnih patruljah lahko pride do potrebe po uporabi danih pooblastil ali prisilnih sredstev. Pri tem je potrebno biti še kako pozoren glede sorazmernosti ter stopnjevanja uporabe sile, ker gre za neposredno poseganje v človekove pravice in temeljne svoboščine. Zelo pomembna je usposobljenost, strokovnost ter spoštovanje pravnih norm, ki pa se lahko dosega samo s celovitim pristopom v času priprav na izvedbo naloge.
Ključne besede: Slovenska vojska, Policija, ilegalni migranti, begunci, pooblastila, prisilna sredstva, Slovenska vojska, Policija, ilegalni migranti, begunci, pooblastila, prisilna sredstva
Objavljeno: 03.09.2019; Ogledov: 138; Prenosov: 4
.pdf Polno besedilo (1,06 MB)

10.
Oprema pehotnega vojaka SV
Leon Perčič, 2019

Opis: Konec hladne vojne je zaznamoval prehod z velikih armad na manjše, visoko premične in tehnološko napredne vojske. Vojak ni več zgolj posameznik v enoti, temveč je postal sistem, ki ima na sebi veliko podsistemov s katerimi izvaja bojevanje. Med slednjimi sta zlasti pomembna osebna oprema za nošenje in osebna oprema za bivanje na terenu, ki skupaj tvorita celoto vojakove opreme za uspešno in učinkovito bojno delovanje ter preživetje na bojišču. Osebna oprema za nošenje vojaku služi kot platforma v kateri se bojuje in na kateri ima vse svoje pripomočke za izvajanje boja, hkrati pa ga ščiti pred nasprotnikovimi ubojnimi izstrelki ter njihovimi drobci. Če je osebna oprema za nošenje podsistem za izvajanje bojevanja, potem je osebna oprema za bivanje na terenu podsistem za preživetje vojaka na bojišču. S to opremo je vojak zaščiten pred okoljskimi elementi, ki nanj vplivajo med njegovim počitkom oziroma rekuperacijo. Neustrezna, nefunkcionalna in nekakovostna oprema za bivanje na terenu vojaka psihofizično izčrpava, kar se lahko neposredno odraža v tveganjih pri izvrševanju njegovih nalog in izvajanju bojevanja. Takšnega stanja opremljenosti pehotnega vojaka Republika Slovenija ne sme dopustiti predvsem zaradi neprekinjenega zagotavljanja obrambne sposobnosti države in uresničevanja političnih zavez do zavezništva v okviru katerega mora izpolnjevati visoka merila povezljivosti, usposobljenosti in opremljenosti za skupno delovanje v vseh okoljskih, terenskih in bojnih razmerah. Zato je treba stalno težiti k temu, da ima vojak na voljo, skladno s tehnološkim razvojem in z zahtevanimi standardi, ustrezno osebno opremo za nošenje in opremo za bivanje na terenu. V nalogi analiziramo ustreznost opreme za nošenje in opreme za bivanje na terenu na primeru slovenskega pehotnega vojaka, ugotavljamo njene prednosti in slabosti ter na podlagi raziskanega predlagamo nabor ukrepov, ki bi jih bilo smiselno upoštevati v Slovenski vojski. Pri tem pa še vedno ostaja odprto politično in družbeno vprašanje o vlogi slovenskega pehotnega vojaka v prihodnosti in s tem povezane dileme o tem kakšna sploh bi naj bila za njega najboljša oprema?
Ključne besede: oprema, jopič, zaščita, osebna oprema, sistem
Objavljeno: 03.09.2019; Ogledov: 145; Prenosov: 9
.pdf Polno besedilo (1,51 MB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh
www.mo.gov.si Kolofon   | Nastavitve piškotkov Na vrh