Our website uses cookies. For some of them we need your consent. Edit consent...
Abstract: V obdobju med prvo in drugo svetovno vojno je bila gradnja železniških povezav v porastu. Slovenija je bila med drugo svetovno vojno geografsko in strateško zelo pomembna. Zaradi njene geografske odprtosti so skozi njo potekale pomembne železniške in cestne komunikacije. Železniški sistem na nemških zasedbenih ozemljih je postal del sistema nemških železnic. Tako se je zgodilo tudi na delnem območju Slovenije, kjer je bil v celoti vzpostavljen nemški režim upravljanja železnic. Brez železnice na slovenskem ozemlju okupatorske sile ne bi mogle izvajati svojih okupacijskih načrtov. Na drugi strani je nastalo osvobodilno gibanje, ki je ves čas izvajalo diverzije na železnice ter druge objekte in s tem povzročalo škodo okupatorju. Vsaka uspešno izvedena sabotaža je tudi močno odmevala med Slovenci. Na ta način je osvobodilno gibanje ozaveščalo slovenski narod o svoji prisotnosti in borbi za osvoboditev.Found in: ključnih besedahSummary of found: ...železniške in cestne komunikacije. Železniški sistem na nemških zasedbenih ozemljih je postal del sistema nemških... ...nemški okupacijski sistem, železniški promet, diverzije...Keywords: nemški okupacijski sistem, železniški promet, diverzijePublished: 13.11.2013; Views: 8755; Downloads: 269 Fulltext (1,80 MB)