Naša spletna stran uporablja piškotke. Za nekatere potrebujemo vašo privolitev. Uredi privolitev...

Knjižnično-informacijski in založniški center

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice
  • (Pomoč)
  • A-
  • A+
  • English (UK)
  • Slovenščina

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
Vrsta gradiva: * po starem in bolonjskem študiju
Jezik:
Išči po:
Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Martin Krpan [Zvočni posnetek] : diplomat in vojščak
Milan Jazbec, 2009

Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ... diplomacija, Slovenija, Martin Krpan, predavanje...
Ključne besede: diplomacija, Slovenija, Martin Krpan, predavanje
Objavljeno: 11.11.2011; Ogledov: 8416; Prenosov: 65
.mp3 Polno besedilo (7,10 MB)

2.
Vojaški ataše - na razpotju med vojaško organizacijo in civilnim okoljem : magistrsko delo
Marjan Zupančič, 2010

Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...vojaški ataše, vojaška organizacija, vojaška diplomacija, enostarešinstvo, subordinacija, mednarodni odnosi, management...
Ključne besede: vojaški ataše, vojaška organizacija, vojaška diplomacija, enostarešinstvo, subordinacija, mednarodni odnosi, management
Objavljeno: 17.04.2012; Ogledov: 8004; Prenosov: 258
.pdf Polno besedilo (1,40 MB)

3.
Oblikovanje mirnodobne strukture Slovenske vojske v tujini po vključitvi v zavezništvo : zaključna naloga
Branko Podbrežnik, 2011

Opis: S popolnjevanjem določenih dolžnosti v strukturi zavezništva, pripadniki SV uresničujejo cilje integracije, zagotavljajo uveljavljanje nacionalnega interesa in pridobivajo znanja in sposobnosti ter izkušnje pomembne za nacionalne potrebe in njihov profesionalni razvoj. Mirnodobna struktura Slovenske vojske v tujini združuje pripadnike SV na mirnodobnih dolžnostih v tujini: v vojaških predstavništvih, Natovi poveljniški strukturi in strukturi sil, ustanovah ter zavodih, mednarodnih organizacijah in organih ter večnacionalnih poveljstvih oziroma štabih. Organiziranje in delovanje mirnodobne strukture Slovenske vojske v tujini ima izhodišča v nacionalnih dokumentih in predpisih RS, sklenjenih mednarodnih sporazumih, sklepih vlade RS in aktih vodenja in poveljevanja. Pripadniki SV, napoteni v mirnodobno strukturo Slovenske vojske v tujini, se soočajo z različnimi izzivi, ki se dotikajo tako njih osebno, njihovega življenja in dela, kot tudi življenja celotne družine, soočene bodisi z ločitvijo od pomembnega člana, bodisi s selitvijo v novo, povsem tuje okolje. Kljub temu, da je sistem, ki podpira popolnjevanje dolžnosti v tujini vzpostavljen, ga je potrebno tudi v prihodnje neprestano spremljati, analizirati ter ga nadgrajevati, da bo postal še bolj učinkovit.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...zunanja politika Republike Slovenije, vojaška diplomacija, mirnodobna struktura Slovenske vojske v tujini, mednarodna...
Ključne besede: zunanja politika Republike Slovenije, vojaška diplomacija, mirnodobna struktura Slovenske vojske v tujini, mednarodna vojaška dolžnost, napotitev, mandat
Objavljeno: 08.10.2012; Ogledov: 9656; Prenosov: 631
.pdf Polno besedilo (5,40 MB)

4.
Obrambna diplomacija kot sredstvo zagotavljanja varnosti : primer Republike Makedonije
Florim Aziri, 2012

Opis: V tem magistrskem delu opisujem vlogo obrambne diplomacije pri zagotavljanju varnosti držav in njen vpliv na oblikovanje nacionalnovarnostnega sistema. V začetnem delu sem opredelil pojme in načine zagotavljanja varnosti držav, na podlagi katerih sem analiziral in pozneje primerjal uspešnost delovanja obrambne diplomacije majhnih držav, med katere spadajo tudi Makedonija, Slovenija in Švica. Vse tri države so po padcu berlinskega zidu in z osamosvojitvijo (RM in RS) razvile nov koncept obrambne diplomacije, ki je obsegal programe obrambnega sodelovanja, nadzor nad oborožitvijo, spodbujanje reform v vojskah ter dejavnosti za krepitev medsebojnega zaupanja. Zanimivo obliko obrambne diplomatske dejavnosti je leta 1994 ponudil Nato s programom Partnerstvo za mir (pozneje tudi z drugimi programi in pobudami), da bi vzpostavil politično, obrambno in vojaško partnersko sodelovanje. Makedonija, Slovenija in Švica so se odločile pristopiti k PzM zaradi gradnje povezljivosti oboroženih sil držav partneric in uresničevanja njihovih zunanjepolitičnih strategij, med katerimi je zagotavljanje varnosti najpomembnejši cilj. Makedonija in Slovenija sta izbrali članstvo v Natu kot strategijo zagotavljanja varnosti, medtem ko se je Švica osredotočila samo na sodelovanje z Natom, da bi ohranila svojo nevtralnost. Skupno vsem trem državam je tudi to, da njihova obrambna diplomacija obsega mirnodobno sodelovanje in uporabo ministrstva za obrambo kot orodja zunanje in varnostne politike z nalogo strateškega delovanja pri zmanjševanju možnosti konfliktov, podpiranja demokratičnih civilno-vojaških odnosov, podpore drugim državam pri razvoju zmogljivosti za operacije ohranjanja miru itn.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: obrambna diplomacija, nacionalnovarnostni sistem, varnost, varnostna politika, zunanja politika, sodelovanje, mir, mednarodne organizacije, Nato
Objavljeno: 10.10.2012; Ogledov: 10071; Prenosov: 100
.pdf Polno besedilo (704,42 KB)

5.
Vloga Slovenske vojske pri uresničevanju zunanjepolitičnih interesov in ciljev Republike Slovenije
Aleksander Vidergar, 2018

Opis: Države svoje strateške nacionalne interese uresničujejo skozi proces zunanje politike. Pri uresničevanju lastnih zunanjepolitičnih interesov in ciljev se morajo spopadati z interesi in cilji drugih držav, pri čemer se je treba zavedati, da ima svojo vlogo tudi Slovenska vojska. Pri tem seveda ne govorimo o vojaški sili, temveč o tem, kako lahko Slovenska vojska pomaga pri uveljavljanju interesov države v mednarodni skupnosti. Ena izmed možnosti so mednarodne operacije in misije (MOM). Pri MOM gre predvsem za zagotavljanje varnosti zunaj države, ki je v tem času še toliko pomembnejša zaradi sodobnih komunikacij in predvsem migracij po vsem svetu. Sodelovanje v MOM krepi ugled in izboljšuje mednarodno podobo, položaj ter verodostojnost Republike Slovenije. Druga možnost za pomoč Slovenske vojske pri zagotavljanju zunanjepolitičnih interesov in ciljev je diplomacija, ki je orodje zunanje politike. S članstvom Slovenije v različnih mednarodnih organizacijah je predvsem pri največjih (OZN, Nato, EU, OVSE) država spoznala, da bo delo slovenskih predstavništev v teh organizacijah okrnjeno brez vojaških strokovnjakov in diplomatov, saj civilni strokovnjaki in diplomati ne morejo biti kos vsem izzivom, predvsem pa ne tistim, ki se tičejo vojaške stroke. V mednarodni skupnosti se na sodelovanje v MOM ne gleda več kot le na zagotavljanje varnosti in ugleda, temveč se pojavlja čedalje več možnosti za uresničevanje gospodarskih interesov države na območjih, kjer delujejo vojske posameznih držav v sklopu MOM. V zaključni nalogi smo preverili, kakšna je gospodarska izmenjava (izvoz-uvoz) z državami, s katerimi je Republika Slovenija skupaj s Slovensko vojsko v preteklosti sodelovala in še sodeluje v MOM.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...pri zagotavljanju zunanjepolitičnih interesov in ciljev je diplomacija, ki je orodje zunanje politike. S članstvom...
Ključne besede: zunanjepolitični interesi in cilji, mednarodne operacije in misije (MOM), diplomacija, gospodarska izmenjava
Objavljeno: 24.01.2019; Ogledov: 5393; Prenosov: 40
.pdf Polno besedilo (1,33 MB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh
www.mo.gov.si Kolofon   | Nastavitve piškotkov Na vrh