Naša spletna stran uporablja piškotke. Za nekatere potrebujemo vašo privolitev. Uredi privolitev...
Republika Slovenija Ministrstvo za obrambo Knjižnično-informacijski in založniški center Vojkova cesta 55 1000 Ljubljana T: +386 (0)1 471 25 32 F: 01 431 82 83 E: kic@mors.si
Najdeno v: osebiKljučne besede: raketni motor, raketni motor na trdno gorivo, trdno gorivo, pogonska zmes, oblika pogonske zmesi, nevodljive rakete, Hydra 70, bojna glava, vžigalnik, Pilatus PC-9M, Hudournik, MK 40, MK 66, lasersko vodene raketeObjavljeno: 07.03.2012; Ogledov: 8794; Prenosov: 383 Polno besedilo (2,09 MB)
Najdeno v: osebiKljučne besede: letalo Eurofighter Typhoon, sistemi, avionika, oborožitev, bojna letalaObjavljeno: 03.04.2012; Ogledov: 7836; Prenosov: 136 Polno besedilo (2,39 MB)
Najdeno v: osebiKljučne besede: transportno letalo, priprava, polet, zračna operacija, vojskaObjavljeno: 13.04.2012; Ogledov: 7465; Prenosov: 177 Polno besedilo (4,56 MB)Gradivo ima več datotek! Več...
Opis: Začetki razvoja zmogljivosti pilota-kontrolorja združenih ognjev (FAC(A)) segajo v obdobje obeh svetovnih vojn. Z leti in izkušnjami se je njegova vloga in uporaba v operacijah zavezniških oboroženih sil spreminjala in povečevala. Danes si praktično ne predstavljamo združenega bojevanja kopenskih, mornariških in letalskih sil brez uporabe zmogljivosti FAC(A). Prilagodljivost, hitrost, velikost pokrivanja prostora in delovanje na bojišču omogočajo poveljniku na tleh bistveno povečanje bojne moči pri izvedbi manevra. Poveljnik ob podpori te zmogljivosti tako lahko hitreje in učinkoviteje doseže zastavljene cilje. Glede na trenutne zmogljivosti Slovenske vojske zaključna naloga razišče tako materialne kot kadrovske možnosti za vzpostavitev zmogljivosti FAC(A). Trenutno razvoj Slovenske vojske temelji na razvoju in vzpostavitvi dveh bataljonskih bojnih skupin (v nadaljevanju BBSK). Vzpostavitev zmogljivosti FAC(A) bi bila tako namenjena podpori obeh BBSK z namenom povečanja njune bojne moči.Najdeno v: osebiKljučne besede: pilot-kontrolor združenih ognjev, vloga, uporaba, razvoj zmogljivosti, letalo PC-9MObjavljeno: 14.05.2020; Ogledov: 10; Prenosov: 8 Gradivo je na voljo samo prijavljenim uporabnikom!
Opis: Bojno iskanje in reševanje je kompleksna operacija, ki zahteva uporabo posebej usposobljenih enot za iskanje in reševanje izoliranega osebja-še posebej sestreljenih letalskih posadk v bojnih razmerah, zrakoplovi, ki sodelujejo v operaciji pa morajo za to nalogo biti posebej opremljeni in oboroženi. Običajno so specializirane enote za CSAR organizirane v sklopu letalskih sil, CSAR pa predstavlja eno od ključnih funkcij za izvedbo poslanstva (core mission functions), saj je ključno za zagotavljanje morale pripadnikov letalskih sil in ohranjanje podpore domače javnosti določeni vojaški operaciji. Letalske enote SV zaenkrat s to zmogljivostjo ne razpolagajo, čeprav tudi Vojaška doktrina opredeljuje bojno iskanje in reševanje in ga uvršča med specialna delovanja Slovenske vojske. Kljub temu pa se v letalskih enotah SV že nahajajo določene zmogljivosti, ki bi jih bilo mogoče ob ustreznih manjših nadgradnjah uporabiti za naloge v sklopu bojnega iskanja in reševanja.Najdeno v: osebiKljučne besede: bojno iskanje in reševanje, izolirano osebje, letalstvoObjavljeno: 18.05.2020; Ogledov: 11; Prenosov: 9 Gradivo je na voljo samo prijavljenim uporabnikom!
Opis: Začetki zmogljivosti neposredne zračne podpore in onemogočanja iz zraka, segajo v zgodovino prve svetovne vojne. Z razvojem novih tehnologij, se je neposredna zračna podpora izboljševala. Sodobne tehnike, taktike in postopki so se razvili po operaciji Trajna svoboda (OEF) v Afganistanu, v permisivnem zračnem prostoru, okoljih. V sedanjih študijah in razpravah prevladuje grožnja preprečitev dostopa in onemogočanje območja (A2/AD). Boj proti A2/AD je potrebno obravnavati kot skupni izziv sil, ki zahteva načrtovanje in koordinacijo misij med silami z različnimi taktičnimi zmogljivostmi. Z uvedbo digitalne neposredne zračne podpore in uvedbo letal pete generacije pa se odpirajo rešitve za reševanje A2/AD groženj. Digitalna neposredna zračna podpora doprinese k skrajšanju postopkov in časa do prvega napada, izboljša natančnost, in poveča situacijsko zavedanje. S tem pa drastično poveča uspešnost izvajanja zračne podpore, zmanjša čas do izvedbe napada, zmanjša tveganja prijateljskega ognja, ter posledično poveča uspešnost delovanja sil na tleh.Najdeno v: osebiKljučne besede: preprečitev dostopa in onemogočanje območja, neposredna zračna podpora, digitalno podprta neposredna zračna podpora, kontrolor združenih ognjevObjavljeno: 02.07.2021; Ogledov: 11; Prenosov: 7 Gradivo je na voljo samo prijavljenim uporabnikom!
Opis: V zaključni nalogi obravnavamo uporabo natančnih in pametnih orožij na letalu Pilatus PC-9M Hudournik v podpori kopenskih silam. V prvem delu predstavimo osnovne pojme s katerimi se srečamo pri obravnavi uporabe natančnih orožij pri izvajanju zračne podpore. Sledi pregled uporabe pametnih orožij skozi zgodovino zračnih operacij zračnih sil ZDA, NATA in Ruske federacije. V osrednjem delu sledi podrobnejši opis natančnih in pametnih bomb, raket in izstrelkov zrak-zemlja, ki bi lahko bila primerna za uporabo na letalu PC-9M Hudournik po srednji-življenjski nadgradnji. V ta namen primerjamo turbopropelerska lahka bojna letala AT-6, A-29 in Hurkus-C s PC-9M Slovenske vojske. V nadaljevanju podrobneje opišemo moderne letalske sisteme in opremo, ki bi bila primerna za vgradnjo v PC-9M z srednje-življenjsko nadgradnjo, kot so npr. barvni multifunkcijski zasloni, elektrooptična infrardeča laserska namerilna naprava, itd. V zadnjem delu na kratko predstavimo tveganja, ki so lahko prisotna pri izvajanju zračne podpore kopenskim silam ter načine kako jih lahko zmanjšamo. Dotaknili smo se tudi primernosti uporabe natančnih orožij v primerjavi z nevodljivimi tre urjenja in usposabljanja posadk lahkega bojnega letala PC-9M Hudournik.Najdeno v: osebiKljučne besede: pametne bombe, pametna orožja, natančna-vodena orožja, vodene rakete, vodeni izstrelki, lahka bojna letala, Pilatus PC-9M Hudournik, nadgradnja, zračna podpora, bližnja zračna podporaObjavljeno: 24.08.2021; Ogledov: 2579; Prenosov: 34 Polno besedilo (1,29 MB)
Opis: V zaključni nalogi opisujemo zmogljivost neposredne zračne podpore, ki jo v Slovenski vojski večinoma izvajamo z lahkimi bojnimi letali Pilatus PC-9M Hudournik. V prvem delu opišemo neposredno zračno podporo skozi zgodovino v Slovenski vojski. V nadaljevanju predstavimo obstoječo zmogljivost LBL Hudournik in kontrolorjev združenih ognjev ter opišemo opremo, ki se trenutno uporablja za izvajanje neposredne zračne podpore. Kasneje opišemo napredek v tehnologiji, kjer se osredotočimo na digitalno podprto neposredno zračno podporo. Na podlagi ugotovitev podamo predloge nadgradnje LBL Hudournik, ki bi omogočila izboljšanje zmogljivosti neposredne zračne podpore z vzpostavitvijo digitalne povezave med LBL Hudournik ter kontrolorji združenih ognjev, kar bi omogočilo še učinkovitejšo podporo kopenskim enotam Slovenske vojske.Najdeno v: osebiKljučne besede: Pilatus Hudournik, lahko bojno letalo, neposredna zračna podpora, digitalno podprta neposredna zračna podpora, kontrolor združenih ognjevObjavljeno: 30.08.2021; Ogledov: 2930; Prenosov: 65 Polno besedilo (840,29 KB)
Opis: V sodobnem mednarodnem varnostnem okolju, ki se neprestano spreminja in nam dnevno postavlja izzive in preizkušnje moramo biti kot država na to pripravljeni. Da bi se država in njeni državljani uspešno zoperstavili takšnim izzivom moramo imeti znanje, sredstva in vire, da lahko izzive prepoznamo in se z njimi uspešno soočimo. Slovenska vojska je pomemben del nacionalno varnostnega sistema RS in je eden ključnih nosilcev mednarodne varnostne politike naše države v mednarodnem okolju za zagotavljanje mednarodne varnosti, stabilnosti in miru. Udejanja jo preko sodelovanja enot SV na operacijah in misijah. Najprimernejši transport za hitro in pravočasno premeščanje, oskrbo in morebitno evakuacijo enot SV na ta območja in z nje, je zračni letalski transport. Z izgradnjo lastnega vojaškega taktičnega transporta in s pridobitvijo taktičnega transportnega letala C-27J Spartan bo Slovenska vojska postala samozadostna pri tovrstnih zračnih transportih, kar bo povečalo odzivnost in učinkovitost pri tovrstni logistični podpori sil SV. Zaključna naloga preuči in predstavi vso logistično podporo, potrebno za uspešno delovanje taktičnega transportnega letala. Preuči transportno zračno logistično zmogljivost izbranega letala, njegovo vzdrževanje ter z oceno analize predlaga potreben letalsko tehnični kader za njegovo vzdrževanje. Z dobavo taktičnega transportnega letala bo potrebno reorganizirati obstoječo enoto v 15. PVL SV in umestiti predlagan oddelek v sistem obstoječe enote. Pri tem moramo enoto in letalo podpreti s primernim letališkim objektom na osnovnem vojaškem letališču Cerklje ob Krki.Najdeno v: osebiKljučne besede: Slovenska vojska, zračne sile, transportna letala, logistika, letališka infrastrukturaObjavljeno: 27.06.2022; Ogledov: 8; Prenosov: 6 Gradivo je na voljo samo prijavljenim uporabnikom!