Naša spletna stran uporablja piškotke. Za nekatere potrebujemo vašo privolitev. Uredi privolitev...
Republika Slovenija Ministrstvo za obrambo Knjižnično-informacijski in založniški center Vojkova cesta 55 1000 Ljubljana T: +386 (0)1 471 25 32 F: 01 431 82 83 E: kic@mors.si
Najdeno v: osebiKljučne besede: Ministrstvo za obrambo Republike Slovenije, letališče, vzletno-pristajalna steza, zimska služba, vremeObjavljeno: 08.11.2012; Ogledov: 9352; Prenosov: 358 Polno besedilo (3,10 MB)
Opis: Slovenska vojska že dalj časa namerava v operativno uporabo uvesti brezpilotne letalnike. Odločitev za uvedbo in uporabo brezpilotnih letal kratkega dosega je bila prvič opredeljena v Srednjeročnem obrambnem programu 2005 - 2010 (SOPR, št. 802-00- 1/2004-89, z dne 22. 6. 2005). Dokument je med drugim opredeljeval začetek priprave razvojnih dokumentov in začetek opremljanja enote z brezpilotnimi letali v letu 2005 ter uvedbo letal v operativno uporabo v letu 2009. SOPR 2007-2012 (št. 803-2/2006 -58, z dne 27. 11. 2006) je rok za vzpostavitev zmogljivosti brezpilotnih letal za potrebe izvidovanja in nadzora iz zraka zamaknil do konca leta 2012. Vendar je bil program brezpilotnih letal v letu 2009 s sklepom ministrice za obrambo ukinjen. Nakup brezpilotnih letal za potrebe vzpostavitve zmogljivosti taktičnega izvidovanja in opazovanja iz zraka ter prenosa podatkov v realnem času tako ni bil izvršen. Uporaba brezpilotnih letalnikov je s programom transformacije SV zopet prišla v ospredje leta 2012. Za uvedbo letalnikov v operativno uporabo pa ni dovolj le nakup, ki bi izpolnjeval zahteve po izpolnjevanju ustreznih taktično tehničnih zmogljivosti, temveč tudi pravna opredelitev brezpilotnih letalnikov, ter izdelava ustreznih pravnih aktov s tega področja. Z navedenimi akti bo potrebno normativno pravno določiti postopke za zagotovitev varnosti letenja oz. uporabe brezpilotnih letalnikov vskladu z zakonodajo. Skladno z Zakonom o letalstvu (Uradni list RS, št. 81/2010-UPB4) mora namreč vsak letalnik za letenje v slovenskem zračnem prostoru izpolnjevati pogoje za varno letenje in pridobiti dovoljenje ustreznega organa. V ta namen bo v zaključni nalogi predstavljena problematika prenove, oziroma izdelave slovenskih vojaških letalskih predpisov,ki določajo proces certifikacije, letalnostne zahteve in vzdrževanje brezpilotnih letalnikov.Najdeno v: osebiKljučne besede: brezpilotni letalniki, vojaški letalski organ, slovenski vojaški letalski predpisi, letalnost brezpilotnega letalnika, certifikacija brezpilotnega letalnikaObjavljeno: 21.01.2015; Ogledov: 7370; Prenosov: 234 Polno besedilo (766,09 KB)
Opis: Brezpilotni letalniki (BPL) predstavljajo revolucionaren razvojni in tehnološki napredek na področju vojaške aeronavtike. Brezpilotni letalniki se že desetletja uporabljajo predvsem v vojaške namene na področju taktičnega in strateškega izvidovanja. Najbolj splošno jih lahko opredelimo kot letalnike z lastnim pogonom, ki za vzlet, polet in pristanek ne potrebujejo človeške posadke. S prenosom vojaške tehnologije na civilno področje pa je prišlo do možnosti uporabe brezpilotnih letal tudi v civilne namene, kjer pa je eden od ključnih problemov vključevanje brezpilotnih letal v zračni prostor, v katerem se odvija letalski promet. Trenutno se letalske operacije brezpilotnih letal v prostoru Evropske unije (EU) izvajajo v omejenem zračnem prostoru, ločeno od letalskega prometa ali pa se vključijo vanj izjemoma, na osnovi posamične odobritve. V tem primeru se postavljajo pred operaterje brezpilotnih letal številne omejitve s ciljem zagotoviti varnost vsem drugim uporabnikom zračnega prostora.Najdeno v: osebiKljučne besede: brezpilotni letalniki, letalska zakonodaja, mednarodne civilne letalske organizacije, integracija BPL v zračni prostorObjavljeno: 17.11.2016; Ogledov: 6693; Prenosov: 141 Polno besedilo (359,28 KB)
Opis: Transformacija celotnega obrambnega sistema se bo odvijala v času, ko bodo zelo omejeni kadrovski in finančni viri, zato bodo vsi napori usmerjeni v povečanje njegove racionalnosti in učinkovitosti, ob istočasni povezanosti s tovrstnimi procesi v Natu in EU. Pri tem se bo težilo k ohranjanju trenutnih in razvoju prednostnih obrambnih zmogljivosti, kamor se uvrščajo tudi zmogljivosti helikopterskega zračnega transporta. 15. HEB se bo postopoma preoblikoval v 151. HEESK, pri čemer se bo del administrativnih funkcij poveljstva prenesel na Polk VLZO. V naslednjem srednjeročnem obdobju se bo opravila nadgradnja obstoječih helikopterjev AS-532AL Cougar in Bell-412, kar bo omogočilo kompatibilnost z drugimi oborožitvenimi sistemi in s tem višjo raven operativnih zmogljivosti do izteka leta 2018, ko bodo vidni učinki transformacije na zmogljivosti ne samo helikopterskega transporta, temveč SV v celoti.Najdeno v: osebiKljučne besede: transformacija, zmogljivosti, helikopterski transport, Slovenska vojskaObjavljeno: 10.11.2017; Ogledov: 5466; Prenosov: 62 Polno besedilo (351,50 KB)
Opis: Tako kot celotna SV se bo tudi Letalska šola SV transformirala s ciljem optimizacije dela ter ohranjanjem in izboljšanjem kvalitete opravljenega dela ter optimalnega delovanja načrtovanih operativnih zmogljivosti enote. Pojavlja se več idej o načinu izvedbe transformacije. Ena od idej predlaga delitev Letalske šole (v nadaljevanju LETŠ) na šolski in operativni del ter na ta način zagotoviti izboljšanje operativnih zmogljivosti teh enot. Druga od idej pa, zaradi pomanjkanja specialističnega kadra predlaga, da LETŠ ostane v sedanji obliki z določeno spremembo v organizaciji. V nalogi bom poskusil narediti analizo obeh predlogov in podati način optimalne izvedbe transformacije.Najdeno v: osebiKljučne besede: letalska šola, transformacija, operativne nalogeObjavljeno: 13.11.2017; Ogledov: 5297; Prenosov: 59 Polno besedilo (450,50 KB)