Naša spletna stran uporablja piškotke. Za nekatere potrebujemo vašo privolitev. Uredi privolitev...

Knjižnično-informacijski in založniški center

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice
  • (Pomoč)
  • A-
  • A+
  • English (UK)
  • Slovenščina

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
Vrsta gradiva: * po starem in bolonjskem študiju
Jezik:
Išči po:
Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 23
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Sodelovanje Slovenske vojske in policije v Sloveniji : zaključna naloga
Boštjan Kopše, 2010

Opis: Danes je nacionalno in mednarodno varnostno okolje postavljeno pred velike izzive. Pojav novih virov ogrožanja, je pred organe nacionalno varnostnih sistemov in mednarodnih organizacij postavilo zahteve po drugačni organiziranosti in opredelitvi novih nalog ter pristojnosti. Nacionalno varnost je mogoče zagotavljati predvsem z uspešno kombinacijo različnih sistemov in dejavnosti, tako na nacionalni kot tudi na nadnacionalni ravni. Zaradi novih oblik ogrožanja, s katerimi se danes sooča mednarodna skupnost, države vse intenzivneje sodelujejo pri zagotavljanju lastne in posledično kolektivne varnosti v okviru mednarodnih organizacij. V zaključni nalogi bom predstavil sodelovanje Slovenske vojske in Policije. Ocenjujem, da je v Sloveniji razmejitev med Slovensko vojsko in Policijo še vedno, saj zastavlja mejo med notranjo in zunanjo varnostjo, kar predstavlja bistven problem v sodobni državi. Povezovanje je potrebno saj so teroristične aktivnosti in kriminalna dejanja vse pogostejši pojav in če omenim še vse večje število naravnih nesreč, govorimo že o resnem problemu, ki ga je potrebno reševat s sodelovanjem. V zaključni nalogi bom tudi navedel področja in primere sodelovanje med Slovensko vojsko in Policijo. Ker ima Republika Slovenija omejene kadrovske, finančne in druge možnosti, je za učinkovito delovanje na področju boja proti terorizmu bistvenega pomena doseganje usklajenih ukrepov med vsemi subjekti nacionalno varnostnega sistema. Predstavil bom dobre prakse sodelovanja v preteklosti in smernice ter neizkoriščene možnosti. Kot cilj naloge sem si zadal, da spoznam področja sodelovanja med Slovensko vojskoin Policijo do te mere, ki omogoča spoznati trende krepitve sodelovanja v prihajajočih letih. Sodelovanje je na obveščevalnih področjih ter o pretoku informacij v realnem času je v zadnjih letih močno napredovalo. In je dober pokazatelj nujnosti sodelovanja med notranje-varnostnim in zunanje-varnostnim sistemom.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: sodelovanje, terorizem, nemiri, varnost, blaginja, Slovenska vojska, policija
Objavljeno: 10.04.2012; Ogledov: 10252; Prenosov: 679
.pdf Polno besedilo (805,67 KB)

3.
Odgovornost poveljnika v mednarodni operaciji ali misiji : zaključna naloga
Žigmond Balog, 2010

Opis: Vojaški poveljniki po mednarodnem pravu odgovarjajo tako za svoje odločitve kot tudi za ravnanje svojih podrejenih. Odgovornost vojaških poveljnikov ureja od druge svetovne vojne naprej institut poveljniške odgovornosti, ki predpisuje v katerih primerih je poveljnik lahko obsojen pred Mednarodnim kazenskim sodiščem. Vojaški poveljniki danes svoje delo opravljajo pretežno v mednarodnih operacijah ali misijah in ne več v vojnah v klasičnem smislu, kar pa ne pomeni, da je njihova odgovornost kaj manjša. Institut poveljniške odgovornosti se uveljavlja tudi v mednarodnih operacijah in misijah, poveljniki pa morajo pri opravljanju svojega dela ravnati v skladu s svojo domačo zakonodajo, saj največkrat odgovarjajo za svoje ravnanje pred domačimi sodišči. Pravil ki uravnavajo in omejujejo poveljnikovo delo na mednarodni operaciji ali misiji je relativno veliko, njihovo poznavanje pa je ključnega pomena za nemoteno delo pri izvrševanju nalog v tujini.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: poveljniška odgovornost, mednarodne operacije ali misije, podpora pri odločanju, mednarodno vojno in humanitarno pravo
Objavljeno: 12.04.2012; Ogledov: 9083; Prenosov: 282
.pdf Polno besedilo (422,61 KB)

4.
5.
Plače pilotov Slovenske vojske : primerjalna analiza
Tobija Cukjati, 2009

Opis: V zaključni nalogi je prikazan sistem plač vojaških pilotov Slovenske vojske glede na nekatere tuje oborožene sile, ter glede na ugotovljeno predlagane ustrezne spremembe tega vprašanja v Slovenski vojski. Obravnavan je tudi statusni položaj slovenskih vojaških pilotov, opisani so razlogi za velik odliv iz vojske, ter opisane druge pomanjkljivosti na področju kadrovske politike.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: piloti, Slovenska vojska, vojaško letalstvo, plače, plačni sistemi, tuje oborožene sile
Objavljeno: 25.04.2012; Ogledov: 11787; Prenosov: 3063
.pdf Polno besedilo (725,85 KB)

6.
Pooblastila pripadnikov Slovenske vojske v tujini : zaključna naloga
Robert Modic, 2009

Opis: Prisotnost vojaških enot v globalnem svetu je vse večje. Mirovne operacije so postale eden od mehanizmov mednarodne skupnosti za reševanje sporov. Organizacija Združenih narodov je organizacija kolektivne varnosti v svetu inima legitimno pravico za izvajanje mirovnih operacij in uporabo sile. Pravnopodlago za izvajanje mirovnih operacij in uporabe sile ji dajejo mednarodno sprejete pogodbe, konvencije in sporazumi. Vsaka mirovna operacija ima svoj mandat, ki izhaja iz resolucij Varnostnega sveta Združenih narodov. Vteh operacijah so na prizoriščih prisotne oborožene vojaške enote, ki imajo na podlagi mandata določena pooblastila za uporabo sile. O uporabi sile za določeno mirovno operacijo se odloča na najvišjem političnem nivoju, kjer se vobliki dokumentov prenese do slehernega vojaka na terenu. Poznavanje, jasnostin razumljivost pravil uporabe sile na terenu je ključnega pomena za uspeh mirovnih operacij, ker je od ravnanja vojakov na terenu pogosto odvisnoživljenje in smrt udeležencev mirovne operacije, sprtih strani in lokalnega prebivalstva.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: kolektivna varnost, Slovenska vojska, mirovne operacije, pravna podlaga, pooblastila
Objavljeno: 25.04.2012; Ogledov: 9205; Prenosov: 228
.pdf Polno besedilo (400,19 KB)

7.
8.
Nato in Rusija : zaključna naloga
Matjaž Koštrun, 2011

Opis: Naloga predstavlja odnose med Natom in Rusijo s poudarkom na izgradnji obrambne-ga ščita. Partnerstvo je strateškega pomena v luči krepitve skupne varnostne politike v sedanjem času. Po razpadu Sovjetske zveze in po padcu berlinskega zidu, tradicionalnih nasprotnikov ni bilo več. Posledica tega dejanja je bila vzpostavitev novega globalnega geostrateškega položaja. Obuditev ideje o protijedrski obrambi v Evropi je povzročilo zaostrovanje odnosov, predvsem na ruski strani. Po letu 2002, s Svetom Nata in Rusije, so bili vzpostavljeni novi mehanizmi in postopki za sodelovanje. Kot ključno področje praktičnega sodelovanja Sve-ta Nata in Rusije je opredeljen boj protiterorizmu. Danes se Nato sooča s precej drugač-nimi izzivi kot v preteklosti in se mora tako ukvarjati z novo nastalimi grožnjami kot z novo nastalimi oblikami odzivanje nanje, med katere spada tudi protiraketna obrambav Evropi. Rusija je nasprotovala izgradnji protiraketnega (obrambnega) ščita, ker je v tem videla ogrožanje svoje nacionalne varnosti ter širjenje Nata na vzhod. Obrambni ščit naj bi predstavljal obrambo pred morebitnim raketnim napadom "nevar-nih" držav (Severna Koreja, Iran .).
Najdeno v: osebi
Ključne besede: Nato, Ruska federacija, obrambni ščit, sodelovanje Nato-Rusija
Objavljeno: 26.04.2012; Ogledov: 9911; Prenosov: 103
.pdf Polno besedilo (603,85 KB)

9.
Uporaba fosforja v oboroženih spopadih iz vidika mednarodnega humanitarnega prava : zaključna naloga
Tomaž Jelenko, 2009

Opis: Uporaba belega fosforja v sodobnih spopadih, zlasti v Iraku leta 2004 in v Gazi v začetku leta 2009, je zbudila veliko pozornost mednarodne javnosti in medijev. V strokovni javnosti se je pojavilo vprašanje, ali je uporaba fosforja kot bojne substance legalna z vidika prava oboroženih spopadov in mednarodnega humanitarnega prava ter ali je njegova uporaba še smotrna z vidika doseženega učinka glede na povzročeno postransko škodo. Sodobni oboroženi spopadi se namreč vse bolj pomikajo v urbana območja, kar predstavlja nesorazmerno tveganje za civilno prebivalstvo. To terja od poveljnikov, da v svojih odločitvah o uporabi bojnih sredstev upoštevajo vse možne implikacije le teh ter zmanjšajo ogrožanje civilnega prebivalstva, ki niudeleženo v spopadih. Fosfor kot dimna bojna polnitev ni neposredno prepovedan ne s Konvencijo o kemičnem orožju iz leta 1993 ne s Konvencijo o omejevanju uporabe nekaterih vrst konvencionalne oborožitve iz leta 1980 ali njenim protokolom o omejevanju uporabe zažigalnega orožja. Uporaba fosfornih polnitev pa predstavlja kršitev mednarodnega humanitarnega prava, če vojaški poveljnik izrabi njegov zažigalni učinek brezobzirno v neposredni bližini gosto poseljenega civilnega območja.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: beli fosfor, dimne bojne polnitve, mednarodno humanitarno pravo, zažigalno orožje, sodobni oboroženi spopadi
Objavljeno: 24.05.2012; Ogledov: 8772; Prenosov: 99
.pdf Polno besedilo (461,37 KB)

10.
Zmožnosti delovanja Slovenske vojske v humanitarnih vojaških intervencijah kot del vojaške humanitarne pomoči : zaključna naloga
Jože Čebular, 2012

Opis: Zadnji dve desetletji zaznamujejo vse večje potrebe po hitri in učinkoviti vojaški humanitarni intervenciji. Posamezniki, skupine in narodi čutijo potrebo, da bi preprečili, zmanjšali ali zaustavili trpljenje in poboje ljudi. Ravno neučinkovitost mednarodne skupnosti, da bi se dogovorila o učinkoviti vojaški humanitarni intervenciji, daje kršiteljem dodaten zagon za dosego svojih tiranskih ciljev. Primeri Ruande, Kosova, Sudana in BiH nas silijo k čim hitrejšemu sprejetju doktrine o humanitarni vojaški intervenciji, pri čemer humanitarnih vojaških intervencij ne smemo enačiti z mirovnimi operacijami. Nejasno je tudi, katera organizacija naj bi prevzela odgovornost za zaščito. Ali naj bo to NATO, regionalne organizacije, država, skupina držav ali kdo drug? Če želimo sodelovati, moramo imeti v okviru pravne države ustrezno pravno podlago, ki ne sme biti dvoumna in ne sme vsakokrat ob morebitnem sodelovanju enot Slovenske vojske v humanitarnih vojaških intervencijah vnašati nemira. Vendar to ni dovolj, potrebno je tudi ustrezno pripraviti, usposobiti in izobraziti enote SV, da bomo lahko učinkovito izvajali naloge in da bomo brez strahu ali slabe vesti ponosni pripadniki SV.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: humanitarna vojaška intervencija, človekove pravice, Slovenska vojska
Objavljeno: 16.10.2017; Ogledov: 5885; Prenosov: 51
.pdf Polno besedilo (816,99 KB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh
www.mo.gov.si Kolofon   | Nastavitve piškotkov Na vrh