Knjižnično-informacijski in založniški center

Likovna razstava »V sprehodu« Domna Kotnika
A+ A-

Odprtje likovne razstave »V sprehodu« akademskega slikarja Domna Kotnika

KIZC Ljubljana, 8. maj 2017

Knjižnično-informacijski in založniški center MORS je v ponedeljek, 8. maja 2017 pripravil odprtje likovne razstave »V sprehodu« akademskega slikarja Domna Kotnika. Slavnostni govornik na prireditvi je bil brigadir mag. Vilibald Polšak, poveljnik CVŠ. V svojem nagovoru je predstavil umetniško pot in ustvarjanje avtorja ter izpostavil pomen civilno-vojaškega sodelovanja. Prireditev je popestril nastop Maje Povše iz Orkestra Slovenske vojske. Likovna ustvarjalnost Domna Kotnika zajema poskuse v različnih slikarskih načinih in tehnikah. Na razstavi »V sprehodu« se je predstavil s krajinami in vedutami, v manjši meri pa tudi skozi portret, figuro, tihožitje in abstrakcijo. Morda zato razstavljeni opus na prvi pogled deluje kot široka raznolikost, ki nima kaj preveč skupnega, vendar imajo dela stično točko v tematiki in motivih. Pri tem avtor uporablja le različne tehnike, povzete iz drugih kultur in dežel, kar je zaznati zlasti pri akvarelih na riževem papirju. Na razstavi sta tudi sliki, ki sta predstavnici metafizičnega slikarstva in hkrati priredbi slik Georgija de Chirica. V nadaljevanju pa avtorja njegova likovna ustvarjalnost vodi v intervale spogledovanja z impresionizmom, fauvizmom, ekspresionizmom in še mnogo čem. Vendar pa naj to ostane opazovalcu v izziv in spodbudo za komunikacijo s slikarjem in njegovimi stvaritvami. Razstava bo na ogled do 15. septembra 2017.

 

 

  1. Odprtje likovne razstave »V sprehodu«
  2. Odprtje likovne razstave »V sprehodu«
  3. Odprtje likovne razstave »V sprehodu«
  4. Odprtje likovne razstave »V sprehodu«
  5. Odprtje likovne razstave »V sprehodu«
  6. Odprtje likovne razstave »V sprehodu«

 

 

 

O avtorju

D. Kotnik Moj svet

Domen Kotnik se je rodil leta 1963 v Mariboru in živi v Rušah. Do konca leta 2016 je bil zaposlen v Ministrstvu za obrambo RS kot častnik za promocijo. Diplomiral je iz smeri slikarstva in likovno prostorskega oblikovanja  pri doc. Mladenu Jernejcu in Mitji Peruši. Predmet njegovega raziskovanja in ustvarjanja so: človek kot subjekt, odnosi med ljudmi, vpliv človeka na okolje in odzivi narave na posege človeka. Njegov način življenja in poklicnega dela sta že od mladih let povezana z likovnim izražanjem: slikarstvom, kiparstvom, ilustracijo, grafičnim oblikovanjem, fotografijo in filmom.  Med službovanjem na MORS pa se je med drugim ukvarjal s

D. Kotnik Kljubovalka

 komunikacijskimi orodji, aplikacijami in pripravo materialov za področje promocije pridobivanja kandidatov za potrebe SV. Je avtor številnih oznak, insignij in strokovnih ilustracij. V veliki meri se je posvečal tudi grboslovju stanovskih združenj za potrebe SV.

V zadnjem času raziskuje nova področja v likovni umetnosti s študijo kompleksnih modelacij in modulacij na temeljih oblikoslovja v abstraktnem slikarstvu in se posveča abstraktni sliki in umetniškem filmu. Raziskovanje nepredmetnega sveta v slikarstvu povzema po pionirskih raziskavah Kandinskega in Klee-ja, pa tudi po ostalih predstavnikih Bauhausa in kasnejših modernistih. Študijska potovanja ga pogosto vodijo preko domačih meja na druge celine, kjer se neposredno srečuje z različnimi kulturami in njihovo umetnostjo.

Seveda pa so avtorjeva dela predvsem plod lasnega razmišljanja in avtorske nadgradnje, kjer se izbor barv nagiba k razmerjem toplo – hladno, pa vendar te likovne

 izvedbe ne nosijo temačnega vzdušja. Prej ga zaznamuje premišljen pristop do slikarske prakse, kjer vzpostavi drugačen odnos s svojim slikarskim platnom. Njegove nastavitve kompozicij znotraj posameznega 

D. Kotnik Tihožitje s traperijo

formata so ekspresivne in se spreminjajo glede na osnovno izhodišče. Intuitivni in od razpoloženja odvisen odziv na slikarsko polje kasneje zamenja premišljena gradnja, usklajevanje barvne kompozicije in različnih tekstur v nanosih barve. S tem slikar doseže 

dinamičnost kompozicije z drznimi barvnimi in svetlostnimi kontrasti, ki komunicirajo s tistimi deli slike, ki so jih zaznamovali harmonični barvni odnosi, oziroma široke in skrbno premišljene nianse v monokromatičnih likovnih delih, pri risbi pa vodenje črte v likovno ploskev in obratno. S tem nam avtor v morda na videz skromni risbi ali sliki, z opazovanjem odpre namerno prikrito širino likovne in duhovne zgodbe. A vendar to ne pomeni, da se je oddaljil od klasičnega načina likovnega ustvarjanja. Le to ostaja v njem prikrito, a stabilno kot temelj, ki vzdrži  in poveže nadgradnjo nad obstoječim.

                                     

 

               Vljudno vabljeni!

 

 

 

www.mo.gov.si Kolofon Na vrh