Our website uses cookies. For some of them we need your consent. Edit consent...

Zapri

MoD Library and Information System

Digitalna knjižnica

TitlePrimerjava vloge železniškega prometa na Slovenskem v prvi in drugi svetovni vojni : diplomsko delo višješolskega študijskega programa
Osnovni podatki o gradivu
Authors:Vrh, Peter (Author)
Bernik, Valerija (Mentor) More about this mentor... New window
Language:SlovenianWork type:High school thesisOrganization:MORS - MORS publicationsKeywords:železniški promet, oskrba, prva svetovna vojna, druga svetovna vojnaUDC:656.2"1914/1945"(043.2)COBISS_ID:5289678Link is opened in a new windowStatistika: 8197 ogledov; 807 prenosovCategories:Document is not linked to any category.
Files:.pdf VIS_Vrh_Peter_i2015.pdf (1,32 MB)
Abstract:Do 19. stoletja se je kopenski transport izvajal izključno po cestah in kolovozih, z izgradnjo prve železniške proge pa so se začele na tem področju velike spremembe in izboljšave širšega gospodarskega, strateškega in vojaškega pomena. Velik pomen so imele železniške proge predvsem v obdobju prve svetovne vojne, saj je na tisoče vlakovnih kompozicij oskrbovalo avstro-ogrsko vojsko na soški fronti. Po razpadu Avstro-Ogrske se je na območju Kraljevine SHS železniški promet razvijal naprej v povezavi z Balkanskim polotokom. V drugi svetovni vojni so železniške proge na Slovenskem odigrale predvsem logistično vlogo okupatorskih sil, z druge strani pa so borci NOB izvajali diverzantske akcije na železniški infrastrukturi. Po končani vojni je prišlo do velike reorganizacije železniških prog in številne med njimi so bile ukinjene.
Citiranje gradiva
Secondary language
Language:EnglishAbstract:Until the 19th Century land transport was carried exclusively on roads and cart tracks. First railroad brought big changes in transport, economy and had big strategic and military impact. In the First World War railway traffic played important role for supplying Austro-Hungarian army on the Isonzo Front. Railway further developed on the territory of SHS monarchy with new connections toward Balkan after the collapse of the Austro- Hungarian monarchy. In the Second World War occupation forces used railroad for logistic purposes, on the other hand Partisans made a lot of commando attacks on railway infrastructure. After the Second World War railroad went through a lot of changes and a lot of tracks were closed.Keywords:railway traffic, supply, first world war, second world war