1. Helikopterski transport v Slovenski vojski : magistrsko deloRobert Prelec, 2013 Opis: Helikopterski transport je doma in v tujini pogosto zelo pomemben dejavnik v različnih vojaških in humanitarnih operacijah ter nepogrešljiv pri izvajanju nalog zaščite in reševanja, kjer je osnovni namen učinkovit in pravočasen prevoz ljudi, opreme in oborožitve. Ker bodo potrebe po tej vrsti transporta vedno večje, bo treba v prihodnosti nujno razmisliti o povečanju zmogljivosti,se pravi nabaviti takšne helikopterje, ki jih bo moč uporabiti zaširok spekter nalog v zvezi s transportom ljudi in sredstev in ki bodo obenem ustrezna zamenjava za enega ali celo oba tipa, ki ju že uporablja Slovenska vojska. Ker se na trgu pojavlja široka paleta ponudnikov različnih tipov transportnih/ večnamenskih helikopterjev, je cilj raziskave poiskati takšne, ki bi bili najbolj primerni za opravljanje zadanih nalog in obenem kompatibilni z zahtevami zavezništva. Pri izboru je treba upoštevati različne kriterije, predpostavke in omejitve ter na osnovi teh s pomočjo računalniškegaprograma najti optimalno rešitev. Najdeno v: ključnih besedah Povzetek najdenega: ...helikopterski transport, zmogljivosti, kriteriji, vzdrževanje, Slovenska vojska... Ključne besede: helikopterski transport, zmogljivosti, kriteriji, vzdrževanje, Slovenska vojska Objavljeno: 14.10.2013; Ogledov: 10245; Prenosov: 209 Polno besedilo (2,06 MB) |
2. |
3. Skladnosti zmogljivosti bataljonske bojne skupine SV z zahtevami iz BI-SC agreed capability codes and capability statementsMatej Žaže, 2016 Opis: V nalogi sem primerjal dokumente obrambnega načrtovanja v Slovenski vojski (Dokumentov SV) in katalogom Bi-SC Agreed Capability Codes And Capability Statements (Bi-SC CC/CS). Rezultati primerjalne analize po metodologiji DOTMLPFI potrjujejo skladnost dokumentov SV z zahtevami NATA navedenimi v katalogu Bi-SC CC/CS. Slovenska vojska je zmožna izpolniti zahteve navedene v katalogu za motorizirani bataljon MotB, vendar je vprašanje za kakšno ceno. Zaradi odstopanj v trenutni organiziranosti in opremljenosti je ta cena visoka. Tudi kadrovska struktura Slovenske vojske je faktor, ki ima precejšen vpliv na zmogljivosti. Potreben je poglobljen razmislek o ustreznosti organiziranosti Slovenske vojske, kljub finančnemu stanju Slovenije. Vprašanje ali nam organiziranost motorizirane bataljonske bojne skupine koristi tudi pri nacionalni obrambi je na mestu. S tem pa ali je zmogljivost, ki smo jo ponudili NATU primerna, glede na vse vplive, ki jih skozi načrtovanje po metodologiji DOTMLPFI lahko upoštevamo. Najdeno v: ključnih besedah Povzetek najdenega: ...bataljonska bojna skupina, zmogljivosti, kriteriji zmogljivosti, nazivi zmogljivosti, metodologija DOTMLPFI... Ključne besede: bataljonska bojna skupina, zmogljivosti, kriteriji zmogljivosti, nazivi zmogljivosti, metodologija DOTMLPFI Objavljeno: 01.06.2020; Ogledov: 25; Prenosov: 15 Gradivo je na voljo samo prijavljenim uporabnikom! |
4. Metodološki model za ugotavljanje nacionalne kritične infrastruktureDarko Lubi, 2020 Opis: V prispevku je predstavljen možen metodološki model za ugotavljanje nacionalne kritične infrastrukture. Izpostavljena je četrta faza petfaznega procesa takšnega ugotavljanja, v kateri se prepoznavajo konkretne kritične infrastrukturne zmogljivosti (npr. objekti, naprave in sistemi). Ponujen strukturiran pristop k ugotavljanju nacionalne kritične infrastrukture je poglobljen in zaokrožen s predstavitvijo trikoračne in na evropskem zgledu temelječe metode za izbiro kritičnih infrastrukturnih zmogljivosti s pomočjo sektorskih in medsektorskih kriterijev za oceno njihove kritičnosti. Najdeno v: ključnih besedah Povzetek najdenega: ...ra, kritična infrastrukturna zmogljivost, ugotavljanje kritične infrastrukture, kriteriji za oceno kritičnosti infrastrukture, zaščita kritične infrastrukture... Ključne besede: kritična infrastruktura, kritična infrastrukturna zmogljivost, ugotavljanje kritične infrastrukture, kriteriji za oceno kritičnosti infrastrukture, zaščita kritične infrastrukture Objavljeno: 28.10.2020; Ogledov: 4723; Prenosov: 40 Polno besedilo (393,79 KB) |